Pregled bibliografske jedinice broj: 930929
Pedagoška koncepcija Marije Montessori u suvremenom metodičkom kontekstu
Pedagoška koncepcija Marije Montessori u suvremenom metodičkom kontekstu, 2017., diplomski rad, diplomski, Učiteljski fakultet, Zagreb
CROSBI ID: 930929 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Pedagoška koncepcija Marije Montessori u suvremenom metodičkom kontekstu
(The pedagogical concept of Marja Montessori in a contemporary methodical context)
Autori
Hranilović, Andrea
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Učiteljski fakultet
Mjesto
Zagreb
Datum
10.07
Godina
2017
Stranica
52
Mentor
Kolar Billege, Martina
Ključne riječi
suvremeni metodički kontekst, pedagoška koncepcija Marije Montessori, suvremenost, aktivno dijete, suvremena slika djeteta
(The pedagogical concept of Mary Montessori in a contemporary methodical context)
Sažetak
Montessori sustav obrazovanja jest svjetski priznata pedagoška koncepcija duge tradicije. Mnogo godina se smatrala pedagogijom isključivo za djecu s posebnim potrebama. Danas se mišljenje promijenilo, pokazuje se velik interes za nju i predmet je brojnih istraživanja. Naglašavanjem djeteta kao aktivnog i slobodnog bića, za razliku od ostalih pedagogija, Montessori ispunjava stvarne, trenutačne potrebe djece te dopušta rast njihove osobnosti. Pokušamo li analizirati temeljne pedagoške i didaktičke odrednice pedagogije, uvidjet ćemo prije svega slobodu izbora, individualizaciju i aktualan razvojni stupanj. Uključujući empirijske, racionalne i duhovne aspekte, dijete je subjekt (akter) vlastitoga razvoja i na tom stavu počiva suvremena slika djeteta. Uviđanjem kontinuiranog rasta i razvoja djetinjstva, područje ranoga i predškolskog odgoja i obrazovanja je pogodno tlo za rađanje novih ideja. Samim time se odbacuju kontroverze suvremenosti pedagoške koncepcije u 19. st. i sada. Pedagoški koncepti sastavnica su odgojno- obrazovnih znanosti koje uz matičnu znanost u metodičkom kontekstu omogućuju izbor najpovoljnijih postupaka za koncipiranje i praktično izvođenje nastavnoga procesa.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Interdisciplinarne humanističke znanosti