Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 930927

Metodička svrha misaone karte u nastavi lektire


Kovač, Adela
Metodička svrha misaone karte u nastavi lektire, 2018., diplomski rad, diplomski, Učiteljski fakultet, Zagreb


CROSBI ID: 930927 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Metodička svrha misaone karte u nastavi lektire
(The methodological purpose of the mind map in literature lessons)

Autori
Kovač, Adela

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski

Fakultet
Učiteljski fakultet

Mjesto
Zagreb

Datum
27.02

Godina
2018

Stranica
62

Mentor
Kolar Billege, Martina

Ključne riječi
misaone karte, nastava hrvatskog jezika, čitanje, nastava lektire
(mind maps, Croatian language teaching, reading, literature teaching)

Sažetak
Učenje je složen proces koji obuhvaća tri faze: primanje informacija, pamćenje i zaboravljanje. Trostupanjski model učenja prema Atkinsonu predstavlja tri podsustava od kojih svaki ima funkciju pohranjivanja određene količine informacija određeno vrijeme: senzorni registar, radno (kratkoročno) pamćenje i dugoročno pamćenje (Vizek Vidović i sur., 2014). Ukoliko se informacija što dulje želi zadržati u sjećanju, ona se raznim strategijama učenja i pamćenja pohranjuje u dugoročnom pamćenju, nakon kojega se upotrebom prethodno navedenih strategija po potrebi zadržava u dugoročnom pamćenju dulje razdoblje. Misaone karte su strategija učenja osmišljena i razvijena od strane Tonyja Buzana, britanskog psihologa koji je velik dio svoje karijere posvetio proučavanju i stvaranju tehnika za lakše učenje i pamćenje. Misaone karte zamišljene su kako bi se prilagodile zakonima rada mozga koji procesima asociranja i maštanja stvara nove veze i povezuje nepoznate sadržaje s prethodnim iskustvom. Ovaj organizacijski alat pronalazi široku primjenu u različitim područjima života i rada, pa tako i u nastavi. Ovaj rad primarno se bavi primjenom misaone karte u nastavi lektire. Kako bismo kao učitelji ispunili zadaće nastave lektire kao dijela nastave književnosti, zadatak nam je posegnuti ne samo za novim strategijama učenja, već i motivacije. Vještina čitanja formalno se razvija unutar područja početno čitanje i pisanje, kao sastavnice nastavnog predmeta hrvatski jezik u prvom razredu osnovne škole. Jednako tako, vještinu čitanja možemo razvijati i nadograđivati ustaljivanjem navike čitanja stvarajući poticajne situacije i ugodna iskustva uoči ili pri zajedničkoj ili samostalnog interpretaciji književnog djela. Ukoliko je na adekvatan način predstavimo i povremeno koristimo u drugim područjima predmeta hrvatski jezik i nastavnim predmetima, učenici većinom neće imati problema u svladavanju strategije učenja misaonom kartom. Misaona karta pogodna je za primjenu u svim etapama nastavnog sata lektire, kao i kod samostalnog čitanja lektirnog djela, a to ću i iznijeti i podrobnije opisati u ovom radu.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Interdisciplinarne humanističke znanosti



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Učiteljski fakultet, Zagreb

Profili:

Avatar Url Martina Kolar Billege (mentor)


Citiraj ovu publikaciju:

Kovač, Adela
Metodička svrha misaone karte u nastavi lektire, 2018., diplomski rad, diplomski, Učiteljski fakultet, Zagreb
Kovač, A. (2018) 'Metodička svrha misaone karte u nastavi lektire', diplomski rad, diplomski, Učiteljski fakultet, Zagreb.
@phdthesis{phdthesis, author = {Kova\v{c}, Adela}, year = {2018}, pages = {62}, keywords = {misaone karte, nastava hrvatskog jezika, \v{c}itanje, nastava lektire}, title = {Metodi\v{c}ka svrha misaone karte u nastavi lektire}, keyword = {misaone karte, nastava hrvatskog jezika, \v{c}itanje, nastava lektire}, publisherplace = {Zagreb} }
@phdthesis{phdthesis, author = {Kova\v{c}, Adela}, year = {2018}, pages = {62}, keywords = {mind maps, Croatian language teaching, reading, literature teaching}, title = {The methodological purpose of the mind map in literature lessons}, keyword = {mind maps, Croatian language teaching, reading, literature teaching}, publisherplace = {Zagreb} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font