Pregled bibliografske jedinice broj: 930923
Primjena pravopisnih znanja učenika četvrtog razreda s obzirom na izloženost sadržaja u udžbenicima hrvatskog jezika
Primjena pravopisnih znanja učenika četvrtog razreda s obzirom na izloženost sadržaja u udžbenicima hrvatskog jezika, 2017., diplomski rad, diplomski, Učiteljski fakultet, Zagreb
CROSBI ID: 930923 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Primjena pravopisnih znanja učenika četvrtog razreda s obzirom na izloženost sadržaja u udžbenicima hrvatskog jezika
(Application of orthographic knowledge of fourth grade pupils with regard to exposure to content in Croatian language textbooks)
Autori
Blum, Monika
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Učiteljski fakultet
Mjesto
Zagreb
Datum
29.09
Godina
2017
Stranica
51
Mentor
Kolar Billege, Martina
Ključne riječi
jezik, Hrvatski jezik, pravopis, diktat
(language, Croatian language, spelling, dictation)
Sažetak
Budući da je jezik osnova sporazumijevanja svakog čovjeka, važno je njime ovladati jer se na taj način stječu i razvijaju komunikacijske jezične kompetencije. Dijete jezik usvaja od samog rođenja, a u kojoj mjeri, ovisi o okruženju u kojem se ono nalazi. Polaskom u školsko formalno obrazovanje, dijete će govor prenijeti u pismo te učiti jezik kako bi njime u potpunosti ovladalo. Jeziku se poučava i uči na satu Hrvatskoga jezika te zauzima posebno mjesto kao zasebno nastavno područje. Nastavno područje jezika ima nekoliko matičnih znanosti iz kojih se crpi sadržaj poučavanja, u okviru kojega se poučava i sadržaj pravopisa. Temeljna je zadaća nastave pravopisa u tome da poučimo učenike tome kako zapisati ono što govorimo. Pravopis se definira kao skup pravila koja određuju način zapisivanja, a narušavanje tih pravila dovodi do pravopisnih pogrešaka. Sva pravopisna pravila objašnjena su u normativnim priručnicima pravopisa, a posljednji je izdan 2013. godine pod nazivom Hrvatski pravopis, Instituta za hrvatski jezik i jezikoslovlje. Prema Nastavnom planu i programu za osnovnu školu (MZOŠ, 2006) određene su teme koje obuhvaćaju pravopisne sadržaje. Neke od njih obuhvaćaju pravilan izgovor i pisanje glasova č i ć. Glasovima č i ć učenici su izloženi svugdje u svojoj okolini pa tako i u udžbenicima. U nastavi hrvatskoga jezika, pravilna primjena pravopisnih sadržaja, u ovom slučaju pravilna primjena glasova č i ć, može se provjeriti provedbom diktata. Primjena diktata ima važnu ulogu u procesu uvježbavanje pravopisnih sadržaja, odnosno provjeravanja u kojoj su mjeri učenici ovladali pravilima pravopisnih sadržaja. Ovim radom željeli smo istražiti hoće li učenici u diktatima ispravno napisati riječi kojima su više izloženi u udžbenicima, odnosno hoće li više griješiti u pisanju riječi kojima su manje izloženi u udžbenicima. Za potrebe istraživanja proveden je kontrolni diktat.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Interdisciplinarne humanističke znanosti