Pregled bibliografske jedinice broj: 930919
Svrha diktata i učestalost primjene u nastavi Hrvatskoga jezika u primarnom obrazovanju
Svrha diktata i učestalost primjene u nastavi Hrvatskoga jezika u primarnom obrazovanju, 2016., diplomski rad, diplomski, Učiteljski fakultet, Zagreb
CROSBI ID: 930919 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Svrha diktata i učestalost primjene u nastavi Hrvatskoga jezika u primarnom obrazovanju
(Purpose of dictation and accuracy in Croatian langue teaching in primary education)
Autori
Pernar, Mateja
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Učiteljski fakultet
Mjesto
Zagreb
Datum
17.02
Godina
2016
Stranica
75
Mentor
Kolar Billege, Martina
Ključne riječi
diktat, pismene vježbe, hrvatski jezik
(dictation, written tasks, Croatian language)
Sažetak
Diktati su vrsta pismenih vježbi koja se primjenjuje u svim fazama školovanja, a razlikuju se prema namjeni, provedbi i karakteru. Zbog opsega sadržaja nastave Hrvatskoga jezika, diktati se mogu provoditi u različite svrhe. Glavni je cilj istraživanja utvrditi svrhu i učestalost provođenja diktata u nastavi Hrvatskoga jezika u primarnom obrazovanju. Osim toga, ovim se istraživanjem ispituje koliko često i kakvu vrstu diktata učitelji provode, na koji ih način ocjenjuju, ali i njihovo mišljenje o primjerenom broju riječi u diktatu za svaki razred. Istraživanje je provedeno metodom ankete na prigodnom uzorku učitelja i učiteljica razredne nastave (N = 53). Rezultati su pokazali kako učitelji češće provode diktate u 1. i 2. razredu u nastavi Hrvatskoga jezika i to najčešće u svrhu razvijanja tehnike pisanja, estetskog oblikovanja slova, stjecanja pravopisnih navika i usvajanja gramatičke norme, a pritom koriste kontrolni diktat. Učitelji diktate ocjenjuju jednom brojčanom ocjenom i uglavnom koriste kombinaciju brojčane i opisne ocjene, ali ovo je istraživanje pokazalo i kako postoji neusklađenost u broju riječi u diktatima koje provode učitelji u primarnom obrazovanju za svaki razred. Broj riječi u diktatu, koji učitelji smatraju primjerenim za svaki pojedini razred, nije u skladu s preporučenom literaturom. U 1. razredu 58, 5% učitelja koristi primjeren broj riječi, a taj se postotak na svakom idućem obrazovnom stupnju smanjuje. Broj riječi koji bi se trebao koristiti u diktatima za 2., 3. i 4. razred ne raste, pa prema tome možemo zaključiti kako postoji nesklad između normi preporučene literature i prakse nastave Hrvatskoga jezika.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Interdisciplinarne humanističke znanosti