Pregled bibliografske jedinice broj: 9307
Konativne i emocionalne karakteristike matematički nadarene i prosječno sposobne djece
Konativne i emocionalne karakteristike matematički nadarene i prosječno sposobne djece // Društvena istraživanja : časopis za opća društvena pitanja, 6 (1997), 4-5(30-31); 619-634 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 9307 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Konativne i emocionalne karakteristike matematički nadarene i prosječno sposobne djece
(Conative and emotional characteristics of mathematically talented children and those of average abilities)
Autori
Vizek-Vidović, Vlasta ; Vlahović-Štetić, Vesna ; Arambašić, Lidija ; Slaviček, Melanija
Izvornik
Društvena istraživanja : časopis za opća društvena pitanja (1330-0288) 6
(1997), 4-5(30-31);
619-634
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
nadarena djeca ; matematika ; konativne karakteristike ; emocionalne karakteristike
(talented children ; mathematics ; conative characteristics ; emotional characteristics)
Sažetak
Cilj istraživanja bio je usporediti matematički nadarene i prosječno sposobne učenike četvrtog razreda osnovne škole prema sljedećim konativnim i emocionalnim karakteristikama: motivaciji za učenje matematike, situacijskom interesu za učenje matematike tijekom nastave, matematičkoj anksioznosti, samopoštovanju vezanom za školsko postignuće i atribuciji uspjeha i neuspjeha u matematici. Skupina matematički nadarenih učenika (N=31)identificirana je na temelju procjene učitelja, uratka u Standardnim progresivnim matricama i Numeričkom testu iz B-serije, kao i uratka u testu znanja iz matematike. Drugu skupinu djece sačinjavali su učenici prosječnih sposobnosti iz tri odjeljenja u kojima nije bilo matematički nadarene djece (N=85). Dobiveni rezultati pokazali su da sljedeće varijable najbolje razlikuju dvije skupine djece: atribucija uspjeha motivaciji i aktivnosti te vanjskim razlozima, intrinzična orijentacija, atribucija neuspjeha sposobnostima i osobinama ličnosti te vanjskim razlozima i matematička anksioznost.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija
Citiraj ovu publikaciju:
Časopis indeksira:
- Current Contents Connect (CCC)
- Web of Science Core Collection (WoSCC)
- Social Science Citation Index (SSCI)
- SCI-EXP, SSCI i/ili A&HCI
- Scopus