Pregled bibliografske jedinice broj: 930692
Povezanost simptoma ADHD-a sa socio-emocionalnom prilagodbom osnovnoškolaca
Povezanost simptoma ADHD-a sa socio-emocionalnom prilagodbom osnovnoškolaca // VII. znanstveno - stručni skup Osnaživanje potencijala za preventivne aktivnosti u zajednici: SAŽECI PRIOPĆENJA / Jakopec, Ana ; Pribisalić, Dalia ; Krupić, Dino (ur.).
Osijek, 2018. str. 58-58 (predavanje, domaća recenzija, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 930692 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Povezanost simptoma ADHD-a sa socio-emocionalnom prilagodbom osnovnoškolaca
(Correlation between ADHD symptoms and social- emotional adjustment of primary school children)
Autori
Tatrević, Mateja ; Romstein, Ksenija ; Velki, Tena
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Izvornik
VII. znanstveno - stručni skup Osnaživanje potencijala za preventivne aktivnosti u zajednici: SAŽECI PRIOPĆENJA
/ Jakopec, Ana ; Pribisalić, Dalia ; Krupić, Dino - Osijek, 2018, 58-58
Skup
7. znanstveno - stručni skup: Osnaživanje potencijala za preventivne aktivnosti u zajednici
Mjesto i datum
Osijek, Hrvatska, 22.02.2018. - 24.02.2018
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
ADHD, prilagodba, osnovnoškolci
(ADHD, adjustment, primary school children)
Sažetak
Prijašnja istraživanja pokazala su poteškoće u socio-emocionalnoj prilagodbi djece s ADHD-om, no gotovo da nema istraživanja koja se bave djecom suspektnom na ADHD-a, a kod koje viša izraženost pojedinih simptoma također može voditi do poteškoća prilagode. Cilj je istraživanja provjeriti povezanost simptoma deficita pažnje/hiperaktivnog poremećaja (hiperaktivnost, impulzivnost, nepažnja) sa socio-emocionalnom prilagodbom (broj prijatelja, osjećaj vršnjačke prihvaćenosti, socijalna samoefikasnost, emocionalna empatija, emocionalna kompetentnost te emocionalna samoefikasnost). U istraživanju je sudjelovao 501 učenik četvrtih (20, 8%), šestih (36, 9%) i osmih (42, 3%) razreda, od toga 50, 7% dječaka. Prosječna dob učenika je M=12, 72 godina (SD=1, 62). Učenici su tijekom jednog školskog sata ispunili Upitnik emocionalne kompetentnosti (UEK-45 ; Takšić, 2002), Skalu emocionalne empatije (E-upitnik ; Raboteg-Šarić, 2002), Skalu hiperaktivnosti-impulzivnosti- nepažnje (HIP ; Vulić-Prtorić, 2006) te Upitnik samoefikasnosti za djecu (SEQ-C ; Vulić-Prtorić i Sorić, 2006). Nepažnja se pokazala kao najveća prepreka u socio-emocionalnoj prilagodbi učenika. Porastom nepažnje smanjuje se socijalna samoefikasnost i osjećaj prihvaćenosti od strane vršnjaka, a također i emocionalna empatija, emocionalna kompetentnost i emocionalna samoefikasnost. Iako slabe, dobivene su i statistički značajne negativne povezanosti ostalih simptoma ADHD-a s dimenzijama emocionalne prilagodbe. Porastom hiperaktivnosti i impulzivnosti smanjuju se emocionalna empatija i emocionalna samoefikasnost. Povišena razina hiperaktivnosti i impulzivnosti nisu se pokazale značajne za socijalnu prilagodbu osnovnoškolaca.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, Osijek