Pregled bibliografske jedinice broj: 930515
Utjecaj proizvođača na kupnju potrošača i etičke dileme u oglašavanju
Utjecaj proizvođača na kupnju potrošača i etičke dileme u oglašavanju, 2018., diplomski rad, diplomski, Odjel za ekonomiju, Varaždin
CROSBI ID: 930515 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Utjecaj proizvođača na kupnju potrošača i etičke
dileme u oglašavanju
(Producer influence on consumer purchases and ethical
dilemmas in advertising)
Autori
Fošnar, Lea
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Odjel za ekonomiju
Mjesto
Varaždin
Datum
13.03
Godina
2018
Stranica
70
Mentor
Hunjet, Anica
Ključne riječi
Utjecaji i taktike proizvođača ; odluka o kupnji ; privlačenje potrošača ; lojalni kupac ; društvena odgovornost ; etičke dileme ; oglašavanje ; moć kupaca
(Influences and tactics of producers ; buying decisions ; attracting consumers ; loyal consumers ; social responsibility ; ethical dilemmas ; advertising ; buyer power)
Sažetak
Tema ovog rada je „Utjecaj proizvođača na kupnju potrošača i etičke dileme u oglašavanju“. Rad proučava marketinške taktike i druge utjecaje koji djeluju na potrošače. Prati na temelju čega potrošači donose odluku o kupnji proizvoda te se bavi pitanjem etičnosti u oglašavanju. Uz pomoć primarnih i sekundarnih podataka prikupljenih za potrebe rada, može se primijetiti da su potrošači izloženi brojnim utjecajima i taktikama pomoću kojih ih se potiče na kupnju. U današnje vrijeme brzih promjena i stalnog tehnološkog napretka, potrošači su suočeni sa sve većom konkurencijom i brzim zastarijevanjem proizvoda, jer se na tržištu neprestano pojavljuju novi, bolji i inovativniji. U borbi za tržišnu poziciju poduzeća se koriste brojnim alatima kako bi privukla kupce. Također, ulažu napore u istraživanja pomoću kojih se pokušava razumjeti kako privući i djelovati na potrošače. S obzirom na sve šire i zahtjevnije potrebe potrošača, poduzeća im se nastoje maksimalno prilagoditi. Žele stvoriti dugoročne odnose sa svojim kupcima jer oni dovode do stvaranja lojalnosti. Lojalan kupac vrijedi više za poduzeće nego bilo koji drugi, jer upravo taj kupac izabire proizvod poduzeća nad proizvodom konkurencije te može postati profitabilan kupac, što znači da na dugoročnoj razini donosi poduzeću više prihoda nego što je trošak uložen u proizvodnju. Nadalje, održavajući kupca zadovoljnim, može se postići efekt usmene predaje, koja je daleko utjecajnija od oglašavanja i uvjeravanja. Pozitivan glas o poduzeću šire i promišljene promotivne aktivnosti sa jasnom porukom i utjecajem na potrošače. U moru oglasa kojima su kupci svakodnevno izloženi, proizvođači se žele istaknuti oglašavanjem koje će privući pozornost i o čijim će se oglasima pričati pa često posežu za korištenjem sadržaja čija je etičnost upitna. Društvena odgovornost i poštivanje etičkih načela poduzeća, postali su važni faktori koji utječu na odluke potrošača. Potrošači danas imaju moć o kojoj ovisi uspjeh nekog poduzeća, stoga je bitno za poduzeća da teže zadovoljenju želja potrošača i da negativna iskustva pretvaraju u pozitivna.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Ekonomija