Pregled bibliografske jedinice broj: 930049
Učitelj - nositelj kompetencije učiti kako učiti?
Učitelj - nositelj kompetencije učiti kako učiti? // 10th International Conference Current Trends in Higher Education in Europe
Rijeka, Hrvatska, 2017. (predavanje, domaća recenzija, neobjavljeni rad, ostalo)
CROSBI ID: 930049 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Učitelj - nositelj kompetencije učiti kako učiti?
(TEACHER – A HOLDER OF LEARNING TO LEARN COMPETENCE ?)
Autori
Ćurić, Antonia
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, neobjavljeni rad, ostalo
Skup
10th International Conference Current Trends in Higher Education in Europe
Mjesto i datum
Rijeka, Hrvatska, 26.05.2017. - 27.05.2017
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
kompetencija učiti kako učiti, razredna nastava, strategije učenja, učitelj
(competence learning to learn, primary education, teaching strategies, teacher)
Sažetak
Hrvatsko školstvo je doživjelo niz reformi u zadnjih dvadesetak godina te se velikim koracima približilo, od relativno tradicionalnog, suvremenijim oblicima školovanja. Nastava se usmjerava ka učeniku, razvoju njegovih znanja, vještina i stavova, odnosno kompetencija, koje će ga osposobiti za samostalno i odgovorno funkcioniranjem u budućem društvu. Upravo kompetencija učiti kako učiti osposobljava učenike za organizaciju i upravljanje vlastitim učenje. Preporuka Europskog parlamenta i savjeta o ključnim kompetencijama za cjeloživotno učenje (2006). navodi kompetenciju učiti kako učiti kao jednu od osam kompetencija ključnih za cjeloživotno učenje. Osposobljavanje pojedinaca za cjeloživotno učenje može se ostvariti tek ako se i rad svih odgojno obrazovnih djelatnika usmjeri i ojača u tom smjeru. Iz tog je razloga cilj ovog istraživanja bio ispitati samoprocjenu učitelja razredne nastave o vlastitoj ulozi u organizaciji i upravljanju učenja učenika te osposobljenosti za provedbu međupredmetne teme učiti kako učiti. Za potrebu istraživanja osmišljen je polustrukturirani intervju s pitanjima otvorenog tipa. Uzorak je činilo šest učiteljica razredne nastave s područja Primorsko-goranske županije. Na temelju prikupljenih podataka provedena je kvalitativna tematska analiza. Dobiveni rezultati, ovog preliminarnog istraživanja, upućuju na pozitivne stavove učitelja o osposobljenosti za poučavanja učenika vještinama samoreguliranog učenja. Ipak, učiteljice naglašavaju da im je potrebna daljnja podrška kako po pitanju organizacije vremena, tako i po pitanju upoznavanja novih strategija učenja koje bi mogle provoditi s učenicima.
Izvorni jezik
Engleski
Znanstvena područja
Pedagogija