Pregled bibliografske jedinice broj: 929939
Učenici s odgojno-obrazovnim teškoćama i glazba
Učenici s odgojno-obrazovnim teškoćama i glazba // Zbornik radova s Umjetničko-znanstvenog skupa 8. međunarodnoga festivala harmonike Bela pl. Panthy - Glazba kao poticaj / Nuhanović, Sanja ; Blekić, Gabrijela (ur.).
Slavonski Brod: Brodski harmonikaški orkestar Bela pl. Panthy, 2020. str. 111-124 (predavanje, domaća recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 929939 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Učenici s odgojno-obrazovnim teškoćama i glazba
(Students with educational disabilities and music)
Autori
Šulentić Begić, Jasna ; Begić, Amir
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Zbornik radova s Umjetničko-znanstvenog skupa 8. međunarodnoga festivala harmonike Bela pl. Panthy - Glazba kao poticaj
/ Nuhanović, Sanja ; Blekić, Gabrijela - Slavonski Brod : Brodski harmonikaški orkestar Bela pl. Panthy, 2020, 111-124
ISBN
978-953-59969-1-0
Skup
Umjetničko-znanstveni skup "Glazba kao poticaj"
Mjesto i datum
Slavonski Brod, Hrvatska, 08.03.2018. - 11.03.2018
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
učenici s odgojno-obrazovnim teškoćama, nastava glazbe, glazbene aktivnosti
(students with educational disabilities, music classes, music activities)
Sažetak
Tema je ovog rada mogućnost primjene glazbe u radu s učenicima s odgojno-obrazovnim teškoćama. Takvi se učenici najčešće uključuju u redovne razredne odjele osnovne škole u kojima prate redovan ili prilagođen program nastave glazbe ovisno o teškoći. Za učenike s većim teškoćama u razvoju, odgoj i školovanje obavlja se u posebnim odgojno-obrazovnim ustanovama. U okviru ovoga rada opisani su načini rada s učenicima čije odgojno-obrazovne teškoće mogu utjecati na sposobnost praćenja nastave glazbe. Učenik s teškoćama uz kompetentnog nastavnika, različite metode, odgovarajuće uvjete i različite glazbene aktivnosti može imati kvalitetnu nastavu glazbe koja će mu omogućiti potpuniji svakodnevni život. Širok spektar glazbenih aktivnosti, pjevanje, sviranje, slušanje glazbe i glazbene igre, svim učenicima, bez obzira na njihovu teškoću, omogućuje doticaj s glazbom, pa tako i otkrivanje njihove muzikalnosti. Zadatak je nastavnika glazbe kreirati i prilagoditi sadržaje u skladu s individualnim sposobnostima i mogućnostima svakog učenika s teškoćama. Nastava glazbe, kao dio estetskog obrazovanja, treba učenike upoznati s glazbom kao umjetnošću, no u radu s učenicima s teškoćama glazbeno-emocionalno iskustvo treba biti u središtu glazbenoga poučavanja i učenja. Zbog utjecaja glazbe na razvoj, prije svega glazbenih, ali i intelektualnih, senzornih i psihomotoričkih sposobnosti sve djece, pa tako i djece s teškoćama, te zbog utjecaja na socijalni razvoj (samopouzdanje, komunikativnost, empatičnost, bolja prilagodba i uključenost, bolje izražavanje osjećaja) treba uvoditi što više glazbenih aktivnosti u neglazbene predmete. Dodatan razlog uvođenja glazbenih aktivnosti u neglazbene predmete je taj što su istraživanja glazbenog obrazovanja pokazala da su učenici pozorniji u nastavi glazbe više nego na bilo kojoj drugoj vrsti nastave. Naime, djeca vole glazbu, a to izravno utječe i na njihovu povećanu pozornost u neglazbenim predmetima. Susret s glazbom moguć je svima bez obzira na teškoću, naravno uz kompetentnog i motiviranog nastavnika jer glazbu je moguće osjetiti i doživjeti na različite načine.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija, Glazbena umjetnost, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)
POVEZANOST RADA
Projekti:
Ostalo-vlastito financiranje - Cjeloživotno učenje učitelja i nastavnika glazbe (CUUING) (Šulentić Begić, Jasna, Ostalo ) ( CroRIS)
Ustanove:
Akademija za umjetnost i kulturu u Osijeku