Pregled bibliografske jedinice broj: 929737
Fikcionalno i nefikcionalno u djelima Jean Rhys Wide Sargasso Sea i SMILE PLEASE, An Unfinished Autobiography
Fikcionalno i nefikcionalno u djelima Jean Rhys Wide Sargasso Sea i SMILE PLEASE, An Unfinished Autobiography // Zbornik radova Veleučilišta u Šibeniku, 1 (2009), 1-2/2009; 131-145 (recenziran, pregledni rad, znanstveni)
CROSBI ID: 929737 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Fikcionalno i nefikcionalno u djelima Jean Rhys Wide Sargasso Sea i SMILE PLEASE, An Unfinished Autobiography
(Fictional and unfictional in the works of Jean Rhys Wide Sargasso Sea and SMILE PLEASE, An Unfinished Autoboigraphy)
Autori
Kardum Goleš, Ivana
Izvornik
Zbornik radova Veleučilišta u Šibeniku (1846-6699) 1
(2009), 1-2/2009;
131-145
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, pregledni rad, znanstveni
Ključne riječi
fikcionalnost, mimeza, jastvo, autoreferencijalnost, faktualno
(fictionality, mimesis, self, autoreferentiality, factual)
Sažetak
Književno djelo je jezični doživljaj ; ono postoji u odnosu na autora, govornika, likove, čitatelja i druge tekstove. Hoće li se neko djelo definirati kao fikcionalno ovisi o mnogo faktora, ali osim lako prepoznatljivih oznaka, kao što su uloga pripovijedanja, odnos prema objektivnoj vjerodostojnosti i prisutnost autora, od izuzetne je važnosti ono što Lejeune naziva autobiografskim ugovorom između pripovjedača, lika i autora, a Käte Hamburger razlikom između mimesisa iskaza stvarnosti i iluzije stvarnosti. Analizom romana Wide Sargasso Sea i autobiografije SMILE, PLEASE spisateljice Jean Rhys dolazi se do zaključka kako fikcionalnost nije isključivo svojstvo romana te da fikcionalizirajući oblici pripovijedanja mogu egzistirati i u takvim književnim djelima (autobiografiji, npr.) u kojima književno samoprikazivanje, bez obzira na autobiografsku strategiju, nije proizvod mehanizma sjećanja, već proces fikcionalizacije jastva.
Izvorni jezik
Hrvatski