Pregled bibliografske jedinice broj: 929524
Kritičko donošenje odluka u kontekstu školskog vođenja
Kritičko donošenje odluka u kontekstu školskog vođenja // Život i škola : časopis za teoriju i praksu odgoja i obrazovanja, 63 (2017), 1; 29-40 (recenziran, pregledni rad, znanstveni)
CROSBI ID: 929524 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Kritičko donošenje odluka u kontekstu školskog
vođenja
(Critical Decision-making in the Context of School
Leadership)
Autori
Buchberger, Iva ; Kovač, Vesna
Izvornik
Život i škola : časopis za teoriju i praksu odgoja i obrazovanja (0044-4855) 63
(2017), 1;
29-40
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, pregledni rad, znanstveni
Ključne riječi
kritičko vođenje ; kritičko donošenje odluka ; obrazovna politika ; školsko vođenje ; sudjelovanje
(critical decision-making ; critical leadership ; educational policy ; participation ; school leadership)
Sažetak
U ovom se radu propituje i daje pregled teorijskih razmatranja i ranijih istraživanja ključnih dimenzija (distribuiranog) školskog vođenja s fokusom na kritičko donošenje odluka. Ukazuje se na nedovoljnu razradu poželjnih načina sudjelovanja dionika u procesu donošenja odluka. U tom kontekstu predlaže se koncept kritičkog donošenja odluka koji se u ranijim raspravama provlači kao jedna od ključnih dimenzija učinkovitog distribuiranog školskog vođenja. Koncept se razrađuje na temelju izdvajanja i povezivanja odrednica dvaju fenomena – kritičkog mišljenja i donošenja odluka. Početno se predstavlja koncept kritičkog donošenja odluka, odnosno kritičkog vođenja, izdvojen iz malobrojnih istraživanja ovog područja. Zaključni dio rada ukazuje na izazove i otvorena pitanja koja buduća istraživanja (kritičkog) školskog vođenja trebaju uzeti u obzir. Kreirana je lista odrednica kritičkog donošenja odluka u školskom kontekstu koje se mogu provjeriti budućim empirijskim istraživanjima.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Projekti:
HRZZ-IP-2014-09-1825 - Istraživanje školskog vođenja iz distributivne perspektive u hrvatskim školama (IScLEAD) (Rafajac, Branko; Staničić, Stjepan; Robotić, Vjekoslav, HRZZ - 2014-09) ( CroRIS)
Ustanove:
Filozofski fakultet, Rijeka