Pregled bibliografske jedinice broj: 928945
Korisnost case studija za praćenje poslovnih trendova u geodetskom sektoru
Korisnost case studija za praćenje poslovnih trendova u geodetskom sektoru // Drugi znanstveno-stručni skup o profilu dionika u geodeziji: „Profil dionika u geodeziji 2: Poslovne prakse u geodeziji“
Zagreb, Hrvatska, 2014. (pozvano predavanje, podatak o recenziji nije dostupan, neobjavljeni rad, znanstveni)
CROSBI ID: 928945 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Korisnost case studija za praćenje poslovnih trendova u geodetskom sektoru
(Utilty of case sudies for a business trends analysis in the geodetic sector)
Autori
Mraović, Branka
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, neobjavljeni rad, znanstveni
Skup
Drugi znanstveno-stručni skup o profilu dionika u geodeziji: „Profil dionika u geodeziji 2: Poslovne prakse u geodeziji“
Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 29.09.2014
Vrsta sudjelovanja
Pozvano predavanje
Vrsta recenzije
Podatak o recenziji nije dostupan
Ključne riječi
globalna okolina, poslovne prakse, geoprostorna industrija, case studije
(global environment, business practices, geospatial industry, case study)
Sažetak
Ohrabreni uspjehom prve radionice „Profil dionika u geodeziji 1: Kako povezati gospodarstvenike i akademsku zajednicu?“ iz 2013.g. kojoj je nazočilo 50-ak sudionika iz Hrvatske i zemalja regije organizatori su se odlučili za nove korake. Znanstveno-stručni skup „Profil dionika u geodeziji 2: Poslovne prakse u geodeziji“ održan je na Dan otvorenih vrata Geodetskog fakulteta 29. rujna 2014. na Geodetskom fakultetu u Zagrebu u nazočnosti preko 80 sudionika – gospodarstvenika, članova akademske zajednice i studenata s Geodetskog i nekoliko drugih fakulteta Sveučilišta u Zagrebu – iz svih dijelova Hrvatske. Nosilac ove aktivnosti bila je Katedra za organizacijsku teoriju i menadžment u suradnji s Upravom Fakulteta, Hrvatskom komorom ovlaštenih inžinjera geodezije i HUP-om Geodetsko geoinformatičke struke. Skup je konceptualno osmislila i vodila prof. dr. sc. Branka Mraović, a svoja izlaganja na njemu održalo je 10 uglednih govornika iz svijeta gospodarstva i akademske zajednice, te tri studentska tima što su bili uključeni u znanstveno-nastavni projekt „Profil dionika u geodeziji“. Skup je održan kao aktivnost iz programskog ugovora Sveučilišta u Zagrebu i Ministarstva znanosti, obrazovanja i športa RH za ak. god. 2013./2014., Cilj 4: Studijski programi su utemeljeni na principu ishoda učenja. Istraživanje profesorice Mraović, kao i cjelokupna debata na ovom znanstveno-stručnom skupu pokazali su da su uspješne samo one tvrtke koje su na vrijeme prepoznale duh vremena i znakove promjene i na vrijeme počele svoja prilagođavanja novim poslovnim situacijama. Podaci skupljeni u istraživanju što ga je prof. Mraović provela u geodetskim tvrtkama tijekom 2013. i 2014. godine govore da je od 409 trgovačkih društava što pripadaju geodetskom sektoru njih 281 poslovalo s dobiti, od toga status uspješnog poslovanja prema kriterijima Fine ispunjava 12 tvrtki u kategoriji iznad 20 zaposlenih i 50 malih tvrtki u kategoriji iznad 5 zaposlenika (Izvor: Fina, Javna objava). Kao dva temeljna uzroka poslovnih problema direktori u intervjuima, što su ih s njima proveli studenti, navode nagli razvoj i oslanjanje na tuđi kapital, što je nalaz istovjetan i u drugim sektorima gospodarstva, kako u Hrvatskoj tako i diljem Europe. S druge strane, kao ključne faktore uspjeha tvrtke poduzetnici navode tehnološki iskorak, inovativnost, svestranost i otvaranje struke prema drugim strukama, dakle multidisciplinarnost jer to znači konkurentnost na europskom i svjetskim tržištima.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Sociologija
Napomena
Ovaj rad je rezultat aktivnosti u okviru znanstveno-nastavnog projekta „Profil dionika u geodeziji“ autorice i voditeljice projekta prof. dr. sc. Branka Mraović, a vezano za Programske ugovore Sveučilišta u Zagrebu sa Ministarstvom znanosti, obrazovanja i športa RH za ak. god. 2012./2013. i 2013./2014.