Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 928082

Utjecaj obrazovne razine i spola na kvalitetu pisanog izražavanja učenika


Nikčević-Milković, Anela; Brala-Mudrovčić, Jasminka
Utjecaj obrazovne razine i spola na kvalitetu pisanog izražavanja učenika // Život i škola : časopis za teoriju i praksu odgoja i obrazovanja, LXIII (2017), 1; 55-67 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)


CROSBI ID: 928082 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Utjecaj obrazovne razine i spola na kvalitetu pisanog izražavanja učenika
(The Impact of Educational Levels and Gender on the Quality of Written Expression)

Autori
Nikčević-Milković, Anela ; Brala-Mudrovčić, Jasminka

Izvornik
Život i škola : časopis za teoriju i praksu odgoja i obrazovanja (0044-4855) LXIII (2017), 1; 55-67

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni

Ključne riječi
jezično izražavanje ; kvaliteta pisanog stvaralaštva ; obrazovne razine ; spol ; suvremeni mediji ; obrazovanje za pismenost
(language expression ; quality of written text ; educational level ; gender ; contemporary media ; education for literacy)

Sažetak
Cilj istraživanja bio je provjeriti kvalitetu pisanog stvaralaštva učenika na trima obrazovnim razinama: a) u razrednoj nastavi, b) u predmetnoj nastavi i c) u srednjoj školi i prema spolu. U istraživanju su korišteni upitnici: Upitnik pisanja i čitanja (Nikčević-Milković, 2010), Upitnik ponašanja čitanja i pisanja (Nikčević-Milković, Jerković i Brala-Mudrovčić, 2016, u objavi), Sociodemografski upitnik, a primijenjeni su sljedeći kriteriji ocjenjivanja pisanih radova: ostvarenost teme, kompozicija sastavka, originalnost, povezanost rečenica (tekst), bogatstvo rječnika i stila, gramatička i pravopisna točnost, čitljivost i urednost, razvidna struktura teksta. Pisano izražavanje predmet je ovog istraživanja jer je ono važno za razvoj kritičkog mišljenja učenika, dubokog kognitivnog procesiranja informacija, suradničkog učenja te je ovladanost ovom djelatnošću najjači pokazatelj ovladanosti jezikom u cjelini. Ono je i generička sposobnost učenika o kojoj ovisi njegovo cjelokupno akademsko postignuće. Rezultati istraživanja pokazuju da učenici razredne nastave imaju najveće sklonosti i interese za čitanje i pisanje, najviše traže pomoć, ali su i najsavjesniji u ovim jezičnim djelatnostima. Pišu po „šabloni“, pri čemu im pomažu učitelji, ujednačenim stilom i kompozicijom te se isključivo pridržavaju konkretnih materijala. Učenici predmetne nastave također pišu po planu, međutim, opširnije i bogatijim rječnikom, rečenice su im spretnije, točnije oblikovane, s više detalja. Učenici srednje škole potpuno su samostalni u pisanju, kompozicija sastavaka im je razrađenija, uočljiv je kritički stav, a stupanj je usvojenosti pravopisnih i gramatičkih pravila visok. Učenici predmetne nastave i srednje škole više se koriste suvremenim medijima za čitanje i pisanje. Djevojčice/djevojke pokazuju bolje rezultate u čitanju i pisanju na svim obrazovnim razinama. Na srednjoškolskoj razini mladići su se približili kvalitetom napisanih sastavaka djevojkama. Istraživanje dokazuje da se u vertikali osnovnoškolskog i srednjoškolskog hrvatskog obrazovnog sustava ostvaruje sve veća razina pismenosti učenika, koja je posljedica i prirodnoga razvoja kognitivnog mišljenja i sve većih obrazovnih zahtjeva.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Književnost, Kognitivna znanost (prirodne, tehničke, biomedicina i zdravstvo, društvene i humanističke znanosti), Kroatologija



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Sveučilište u Zadru

Poveznice na cjeloviti tekst rada:

Pristup cjelovitom tekstu rada hrcak.srce.hr

Citiraj ovu publikaciju:

Nikčević-Milković, Anela; Brala-Mudrovčić, Jasminka
Utjecaj obrazovne razine i spola na kvalitetu pisanog izražavanja učenika // Život i škola : časopis za teoriju i praksu odgoja i obrazovanja, LXIII (2017), 1; 55-67 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)
Nikčević-Milković, A. & Brala-Mudrovčić, J. (2017) Utjecaj obrazovne razine i spola na kvalitetu pisanog izražavanja učenika. Život i škola : časopis za teoriju i praksu odgoja i obrazovanja, LXIII (1), 55-67.
@article{article, author = {Nik\v{c}evi\'{c}-Milkovi\'{c}, Anela and Brala-Mudrov\v{c}i\'{c}, Jasminka}, year = {2017}, pages = {55-67}, keywords = {jezi\v{c}no izra\v{z}avanje, kvaliteta pisanog stvarala\v{s}tva, obrazovne razine, spol, suvremeni mediji, obrazovanje za pismenost}, journal = {\v{Z}ivot i \v{s}kola : \v{c}asopis za teoriju i praksu odgoja i obrazovanja}, volume = {LXIII}, number = {1}, issn = {0044-4855}, title = {Utjecaj obrazovne razine i spola na kvalitetu pisanog izra\v{z}avanja u\v{c}enika}, keyword = {jezi\v{c}no izra\v{z}avanje, kvaliteta pisanog stvarala\v{s}tva, obrazovne razine, spol, suvremeni mediji, obrazovanje za pismenost} }
@article{article, author = {Nik\v{c}evi\'{c}-Milkovi\'{c}, Anela and Brala-Mudrov\v{c}i\'{c}, Jasminka}, year = {2017}, pages = {55-67}, keywords = {language expression, quality of written text, educational level, gender, contemporary media, education for literacy}, journal = {\v{Z}ivot i \v{s}kola : \v{c}asopis za teoriju i praksu odgoja i obrazovanja}, volume = {LXIII}, number = {1}, issn = {0044-4855}, title = {The Impact of Educational Levels and Gender on the Quality of Written Expression}, keyword = {language expression, quality of written text, educational level, gender, contemporary media, education for literacy} }

Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::


  • MLA - Modern Language Abstracts
  • EBSCO
  • Emerald Management Reviews
  • Urlich Serials Analysis database System





Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font