Pregled bibliografske jedinice broj: 928006
Povezanost upotrebe digitalnih uređaja i spremnosti za školu predškolske djece
Povezanost upotrebe digitalnih uređaja i spremnosti za školu predškolske djece // VII. znanstveno-stručni skup Osnaživanje potencijala za preventivne aktivnosti u zajednici
Osijek, Hrvatska, 2018. (predavanje, recenziran, neobjavljeni rad, znanstveni)
CROSBI ID: 928006 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Povezanost upotrebe digitalnih uređaja i spremnosti za školu predškolske djece
(Relationship between the use of digital devices and school readiness in Croatia preschool children)
Autori
Kotrla Topić, Marina ; Mihaljević, Silvija ; Zadravec, Vedrana
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, neobjavljeni rad, znanstveni
Skup
VII. znanstveno-stručni skup Osnaživanje potencijala za preventivne aktivnosti u zajednici
Mjesto i datum
Osijek, Hrvatska, 22.02.2018. - 24.02.2018
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Recenziran
Ključne riječi
digitalni uređaji, predškolska dob, spremnost za školu
(digital devices, preschool age, school readiness)
Sažetak
Novija istraživanja pokazuju kako djeca sve ranije i u sve većoj mjeri dolaze u kontakt s različitim digitalnim uređajima u vlastitom domu. O tome kako su takve interakcije povezane s njihovom spremnosti za školu, kao i s kasnijih obrazovnim postignućima, još uvijek se ne zna dovoljno. Cilj ovog istraživanja bio je ispitati povezanost upotrebe različitih digitalnih uređaja u vlastitom domu te spremnosti za školu djece predškolske dobi. U istraživanju je sudjelovalo 71 dijete u dobi od 6 do 7 godina (29 djevojčica i 42 dječaka). Riječ je o školskim obveznicima s područja grada Osijeka, koji su prilikom predupisa u prvi razred osnovne škole došli na psihologijsko testiranje u odabranu osnovnu školu, te čiji su roditelji pristali sudjelovati u istraživanju. Roditelji su ispunili upitnik kojim su prikupljeni podatci o socio-ekonomskom statusu obitelji te navikama i okolnostima dječje upotrebe digitalnih uređaja u vlastitom domu – tijekom radnog tjedna te tijekom vikenda. Djeca su u sklopu uobičajenog postupka testiranja ispunjavala Test spremnosti za školu (Vlahović-Štetić i sur., 1995), koji osim ukupnog rezultata nudi i zasebne podatke o grafomotoričkim vještinama te sposobnosti logičkog rezoniranja. Rezultati pokazuju kako postoji značajna negativna povezanost vremena kojeg dijete provede koristeći računalo tijekom vikenda s grafomotoričkim vještinama kao i s ukupnim rezultatom na TSŠ-u. Drugim riječima, djeca koja više vremena vikendom provode pred ekranima računala pokazuju nešto lošije grafomotoričke vještine te su nižu razinu spremnosti za školu. Također, zabilježena je i umjerena negativna povezanost vremena kojeg djeca provedu koristeći tablet tijekom vikenda te logičkog rezoniranja.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Institut društvenih znanosti Ivo Pilar, Zagreb