Pregled bibliografske jedinice broj: 927961
Biti online ili ne biti - to je pitanje
Biti online ili ne biti - to je pitanje // Zbornik sažetaka VIII. Konferencije socijalnih radnika Socijalni rad u svijetu promjena / Vejmelka, Lucija (ur.).
Šibenik, 2017. str. 35-35 (predavanje, podatak o recenziji nije dostupan, sažetak, ostalo)
CROSBI ID: 927961 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Biti online ili ne biti - to je pitanje
(To be online, or not to be - that is the question)
Autori
Stojčić, Nevena ; Gović, Josipa ; Stojčić, Živko
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, ostalo
Izvornik
Zbornik sažetaka VIII. Konferencije socijalnih radnika Socijalni rad u svijetu promjena
/ Vejmelka, Lucija - Šibenik, 2017, 35-35
Skup
VIII. Konferencija socijalnih radnika
Mjesto i datum
Šibenik, Hrvatska, 18.10.2017. - 20.10.2017
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Podatak o recenziji nije dostupan
Ključne riječi
modernizacija, informacijske tehnologije, etičnost, socijalni rad
(modernization, information technology, ethics, social work)
Sažetak
Posljednjih dvadesetak godina diljem svijeta dolazi do velikog tehnološkog napret¬ka. Vidljive su promjene u funkcioniranju svijeta i društva, olakšana je komunikacija, dostupnost informacija te naobrazba. Pojava interneta povezala je najudaljenije i najizoliranije krajeve. Tehnološke promjene, kojima je podložan ostatak svijeta, pri¬sutne su i u Hrvatskoj. Napretkom tehnologije razvijaju se uvjeti rada cijelog spektra poslova (medicina, trgovina, industrija…) pa tako promjene ulaze i u struku socijal¬nog rada. Prema podacima Eurostata, broj kućanstava koja imaju pristup internetu u Hrvatskoj iznosi 77%. U praksi socijalnog rada ta bi činjenica podrazumijevala promjene u načinu komunikacije (s kolegama i korisnicima), promjene u načinu sa¬moobrazovanja, širenja znanja, pružanja usluga i informacija te ostvarivanja zadaća struke. U praksi socijalnog rada, tehnologija se definira na sljedeći način: “elektrons¬ki posredovana aktivnost korištena kako bi se stručno i etično dostavile usluge soci- jalnog rada” (NASW&ASWB, 2005.). Informacijske tehnologije se koriste u uslugama socijalnog rada iz područja preventivnih aktivnosti, individualne prakse, grupne po¬drške, specifične intervencije, direktne prakse s korisnicima. Ovakav (virtualni) način rada ima brojne pogodnosti kao što su fleksibilnost vremena, dostupnost te olakša¬na komunikacija i ekonomičnost. Pitanja koja se javljaju u ovakvom pristupu rada su pitanja etičke prirode, primjerice može li virtualan rad zamijeniti rad temeljen na “face to face” pristupu, koliko je moguće držati korak s tehnologijom i njenim kon¬stantnim napretkom, koliko su stručnjaci voljni promijeniti dosadašnji način rada te druga pitanja vezana za korištenje informacijskih tehnologija u socijalnom radu. Cilj ovog rada jest pobliže se upoznati s mogućnostima rada naše struke s informaci¬jskim tehnologijama putem analize dosadašnjeg virtualnog rada socijalnih radnika u Hrvatskoj i u inozemstvu.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Socijalne djelatnosti
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Veleučilište u Bjelovaru