Pregled bibliografske jedinice broj: 927949
Komunikacija s palijativnim klijentom
Komunikacija s palijativnim klijentom // ZBORNIK RADOVA XIII SIMPOZIJUM UMSTIB-a REPUBLIKE SRPSKE sa međunarodnim učešćem / Vuković Kostić, Živana ; Pandžić, Biljana (ur.).
Banja Luka, 2015. str. 30-36 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), stručni)
CROSBI ID: 927949 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Komunikacija s palijativnim klijentom
(Communication with a palliative client)
Autori
Stojčić, Živko ; Tićak, Mirna ; Stojčić, Nevena
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), stručni
Izvornik
ZBORNIK RADOVA XIII SIMPOZIJUM UMSTIB-a REPUBLIKE SRPSKE sa međunarodnim učešćem
/ Vuković Kostić, Živana ; Pandžić, Biljana - Banja Luka, 2015, 30-36
Skup
XIII SIMPOZIJUM udruženja medicinskih sestara, tehničara i babica Republike Srpske sa međunarodnim učešćem
Mjesto i datum
Kozara, Bosna i Hercegovina, 04.06.2015. - 07.06.2015
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
palijativa, umiranje, komunikacija, edukacija, izazov
(pandemic, dying, communication, education, challenge)
Sažetak
Brojna istraživanja dokazuju kako dobre komunikacijske vještine zdravstvenog djelatnika utječu na ishod liječenja, zadovoljstvo klijenta, njegovu suradljivost i smanjenje broja pritužbi na pogreške zdravstvenog osoblja. Komunikacija je sastavni dio posla svakog zdravstvenog radnika te se upravo kroz komunikaciju uspostavljaju odnosi i stječe povjerenje. Odnos se treba temeljiti na razumijevanju, fleksibilnosti i osjetljivosti. Komunikacija je proces razmjene informacija preko dogovorenih sistema znakova. U komunikaciji trebamo pažnju usmjeriti kako na sam sadržaj izgovorenog, tako i na njegovu formu koja nam omogućuje postizanje željenog cilja. Komunikaciju dijelimo na verbalnu i neverbalnu. U ovom radu, koji se odnosi na komunikaciju s palijativnim klijentom, trebamo pripaziti na izgovorene riječi jer one mogu izazvati različite emocije i reakcije. Verbalnim načinom komunikacije uglavnom prenosimo informacije, a neverbalnom komunikacijom otkrivamo svoje stavove i emocije, odnos prema informaciji i odnos prema osobi s kojom vodimo razgovor. Pristupom komunikacije s osobom koja ima neizlječivu bolest, moramo pripaziti na vlastite emocije jer mogu smanjiti objektivnost našeg zapažanja. Komunikacija s palijativnim klijentom izuzetno je težak i zahtjevan proces te zahtjeva znanje zdravstvenog djelatnika o dinamici, procesu, odnosu i vlastitoj odgovornosti prema klijentu. Medicinska sestra postaje zaštitnica osobe koja boluje od neizlječive bolesti te u prvom redu treba omogućiti klijentu podršku i empatiju. Lošom komunikacijom stvaramo nezadovoljstvo ne samo kod klijenta i članova njegove obitelji, već i unutar samog zdravstvenog radnika koji se pritom osjeća nekompetentan
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Biotehnologija u biomedicini (prirodno područje, biomedicina i zdravstvo, biotehničko područje)
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Pravni fakultet, Zagreb,
Veleučilište u Bjelovaru