Pregled bibliografske jedinice broj: 927792
Odrednice kvalitete revizije u funkciji smanjenja jaza očekivanja korisnika revizije
Odrednice kvalitete revizije u funkciji smanjenja jaza očekivanja korisnika revizije, 2018., doktorska disertacija, Ekonomski fakultet, Zagreb
CROSBI ID: 927792 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Odrednice kvalitete revizije u funkciji smanjenja jaza očekivanja korisnika revizije
(Determinants of audit quality in the function of reducing audit expectation gap)
Autori
Brozović, Mateja
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, doktorska disertacija
Fakultet
Ekonomski fakultet
Mjesto
Zagreb
Datum
19.02
Godina
2018
Stranica
425
Mentor
Sever Mališ, Sanja
Ključne riječi
revizija financijskih izvještaja, kvaliteta revizije, korisnici revizije, revizijski jaz očekivanja, indikatori kvalitete revizije
(audit of financial statements, audit quality, audit users, audit expectation gap, audit quality indicators)
Sažetak
Iako je svim interesno-utjecajnim skupinama na revizijskom tržištu u interesu da se revizija provodi na visokoj razini kvalitete, postavlja se pitanje što korisnici revizije podrazumijevaju pod kvalitetom revizije, jesu li zadovoljni trenutnom razinom kvalitete revizije i na koji način se njihova potencijalna nezadovoljena očekivanja mogu smanjiti. Detaljnom analizom dosadašnjih istraživanja iz područja definiranja i mjerenja kvalitete revizije financijskih izvještaja stvoreni su temelji za provođenje vlastitog empirijskog istraživanja. Kako bi se ispitalo pruža li revizija financijskih izvještaja opipljive koristi korisnicima revizije, na temelju podataka iz financijskih izvještaja testirana je prva postavljena hipoteza da zakonska revizija financijskih izvještaja značajno doprinosi iskazivanju realnijeg i objektivnijeg financijskog rezultata obveznika revizije. Koristi koje revizija financijskih izvještaja pruža korisnicima revizije idu u prilog tvrdnji da ima smisla uložiti dodatne napore u podizanje kvalitete revizije. Da bi se mogle pružiti preporuke u kojem smjeru djelovati, potrebno je istražiti jesu li korisnici zadovoljni s trenutnom razinom kvalitete revizije te što uzrokuje njihova nezadovoljena očekivanja. Druga hipoteza da postoji jaz očekivanja korisnika revizije u Republici Hrvatskoj testirana je provođenjem anketnog istraživanja na korisnicima revizije. Osim što je utvrđeno da revizijski jaz očekivanja postoji, razdijeljen je na tri sastavne komponente koje su kvantitativno izražene s obzirom na njihov doprinos jazu. Rezultati prijašnjih istraživanja poslužili su kao temelj za oblikovanje nacrta modela odrednica kvalitete revizije, koja je promatrana kao dvodimenzionalan koncept, odnosno tehnička kvaliteta i kvaliteta usluge. Valjanost nacrta modela ispitana je direktno na korisnicima revizije te indirektno na sekundarnim podacima. Prikupljanjem i analiziranjem primarnih podataka iz upitnika potvrđena je treća hipoteza da se odrednice kvalitete revizije razlikuju sa stajališta unutarnjih i vanjskih korisnika revizije. Rezultati provedenog kvalitativnog istraživanja putem upitnika uspoređeni su s rezultatima kvantitativnog istraživanja korelacije između oblikovanih mogućih indikatora tehničke kvalitete revizije i odabrane mjere za tehničku kvalitetu revizije. Time je ispitana opravdanost četvrte hipoteze u kojoj su navedena dva potencijalna indikatora: veličina i industrijska specijalizacija revizorskog društva. Rezultati provedenog istraživanja također mogu poslužiti regulatorima i ostalim interesno-utjecajnim skupinama u revizijskom procesu, čime su ostvareni postavljeni aplikativni ciljevi doktorskog rada.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Ekonomija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Ekonomski fakultet, Zagreb