Pregled bibliografske jedinice broj: 927683
Organizacijska kultura hrvatskih poduzeća i njeni ključni elementi
Organizacijska kultura hrvatskih poduzeća i njeni ključni elementi, 2017., postdiplomski specijalisticki, Ekonomski fakultet, Zagreb
CROSBI ID: 927683 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Organizacijska kultura hrvatskih poduzeća i njeni ključni elementi
(The organizational culture of Croatian companies and its key elements)
Autori
Korbelj Hoblaj, Ivana
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, postdiplomski specijalisticki
Fakultet
Ekonomski fakultet
Mjesto
Zagreb
Datum
15.12
Godina
2017
Stranica
138
Mentor
Omazić, Mislav Ante
Ključne riječi
organizacijska kultura, elementi, tipologije organizacijske kulture, formiranje, mijenjanje organizacijske kulture
(organizational culture, elements, typologies of organizational culutre, forming and, changing organizational culture)
Sažetak
Organizacijska kultura jedan je od čimbenika kojima se može objasniti uspješnost ili neuspješnost organizacije u ostvarivanju zadanih ciljeva. Organizacije je razvijaju kroz duže kontinuirano vremensko razdoblje u okviru svojeg djelovanja te je specifična za svaku organizaciju Predstavlja trajan sustav vrijednosti, uvjerenja i pretpostavki koje su zajedničke pripadnicima određene organizacije, a kojemu se članovi trebaju prilagođavati kao jednom multidimenzionalnom aspektu organizacijskog življenja. Uvođenje promjena u organizaciju je zahtjevan i dugotrajan proces, a mijenjanje organizacijske kulture još kompleksniji jer je kultura poduzeća duboko ukorijenjena. Stoga se promjena organizacijske kulture nikako ne može provesti ad hoc. Kako bi se dobio što je moguće bolji uvid u kompleksnost pojma organizacijske kulture, ovaj se rad u teorijskom dijelu fokusira na njene definicije, tipove, modele, stvaranje, održavanje i mijenjanje. Proces mijenjanja organizacijske kulture počinje studijom potreba, odnosno utvrđivanjem postojeće, te potrebne organizacijske kulture i razlike koje postoje među njima. Slijedom toga, empirijski dio rada posvećen je analizi organizacijske kulture, sadašnjeg i željenog stanja organizacijske kulture, njenoj skladnosti, razlikama prema organizacijskim jedinicama i temeljnim socio-demografskim karakteristikama zaposlenika (spol, dob). Dobiveni rezultati ukazuju na postojanje želje zaposlenika za promjenom postojeće organizacijske kulture, te postojanje statistički značajne razlike po poslovnim jedinicama u viđenju sadašnje i željene organizacijske kulture.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Ekonomija