Pregled bibliografske jedinice broj: 927475
Zadovoljstvo korisnika zdravstvenim uslugama u specijalnoj bolnici za medicinsku rehabilitaciju Daruvarske toplice
Zadovoljstvo korisnika zdravstvenim uslugama u specijalnoj bolnici za medicinsku rehabilitaciju Daruvarske toplice // Sestrinski glasnik, 22 (2017), 3; 262-265 doi:10.11608/sgnj.2017.22.050 (recenziran, članak, stručni)
CROSBI ID: 927475 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Zadovoljstvo korisnika zdravstvenim uslugama u specijalnoj bolnici za medicinsku rehabilitaciju Daruvarske toplice
(Level of satisfaction of customers in health services at the Special Hospital for Medical Rehabilitation Daruvarske Toplice)
Autori
Bis, Sabina ; Bis, Zdenka
Izvornik
Sestrinski glasnik (1331-7563) 22
(2017), 3;
262-265
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, stručni
Ključne riječi
stupanj kvalitete • stupanj zadovoljstva • rehabilitacija
(level of quality • level of satisfaction • rehabilitation)
Sažetak
Osnovni je cilj poboljšanja kvalitete zdravstvenog sustava povećanje kvalitete zdravstvenih usluga. Danas bolesnik, promijenivši navike i obrasce ponašanja, očekuje velik izbor uporabe metoda i postupaka u svrhu osobnih mogućnosti provođenja liječenja. Slijedom navedenog, u posljednje vrijeme važnost se pridaje postizanju, održavanju, mjerenju i kontinuiranom unapređenju kvalitete u sustavu zdravstva. Stupanj kvalitete određen je uporabom kompleksnih i međusobno povezanih procesa. Kvalitetna zdravstvena skrb je ona koja omogućava zadovoljavajuće ishode liječenja. Cilj je rada istražiti i analizirati zadovoljstvo korisnika očekivanom i dobivenom zdravstvenom uslugom u odnosu na način financiranja rehabilitacijskog liječenja. Provedeno je anketno istraživanje u koje je uključeno 100 korisnika zdravstvenih usluga Specijalne bolnice za medicinsku rehabilitaciju Daruvarske toplice. Uporabljen je originalni anketni upitnik, a proces prikupljanja odgovora potrajao je od 1. rujna 2015. do 1. prosinca 2015. godine. Od ukupno 100 ispitanika, njih 73 na rehabilitacijsko liječenje došlo je s uputnicom izdanom od strane Hrvatskog zavoda za zdravstveno osiguranje [HZZO], dok je ostalih 27 ispitanika liječenje provelo o vlastitom trošku. Rezultati pokazuju kako je očekivani stupanj zadovoljstva dobivenom uslugom kod korisnika pri dolasku na rehabilitaciju istovjetan kao i njihov stupanj zadovoljstva dobivenom uslugom za vrijeme rehabilitacije. Rezultati upućuju kako u većini ispitivanih kategorija ne postoje značajne statističke razlike s obzirom na način plaćanja liječenja, osim u kategoriji zadovoljstva uslugom medicinskih sestara/tehničara [MS/MT]. Kod procjene zadovoljstva korisnika dobivenom uslugom potvrđena je statistički značajna razlika s obzirom na način financiranja, pri rezervaciji smještaja, kvaliteti pregleda liječnika i usluge MS/MT. Kvaliteta usluge MS/MT ocijenjena je visokom ocjenom, i to u vidu očekivane i dobivene razine, što verificira da MS/MT ima važno mjesto u rehabilitacijskom zdravstvenom timu.
Izvorni jezik
Hrvatski
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Veleučilište u Bjelovaru