Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 927464

Konstrukcija glazbenog značenja – sociologijski osvrt na racionalistički i empiristički pristup


Koletić, Goran
Konstrukcija glazbenog značenja – sociologijski osvrt na racionalistički i empiristički pristup // Socijalna ekologija, 21 (2012), 3; 263-272 (domaća recenzija, članak, znanstveni)


CROSBI ID: 927464 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Konstrukcija glazbenog značenja – sociologijski osvrt na racionalistički i empiristički pristup
(Meaning Construction of Music – Sociological View of Rationalist and Empiricist Perspectives)

Autori
Koletić, Goran

Izvornik
Socijalna ekologija (1330-0113) 21 (2012), 3; 263-272

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni

Ključne riječi
empiristički pristup ; glazba ; konstrukcija glazbenog značenja ; racionalistički pristup ; sociologija glazbe
(empiricism, music, construction of the meanings of music, rationalism, sociology of music)

Sažetak
Rad se bavi konstrukcijom glazbenog značenja kao jednom od aktualnih tema iz područja sociologije glazbe. Elaboracija se temelji na sociologijskom osvrtu na tradicionalni racionalistički i empiristički pristup konstrukciji glazbenog značenja, koji su i danas u izvjesnoj mjeri prisutni određenim znanstvenim disciplinama. Rad je kritičkog usmjerenja jer se želi ukazati na propuste i nedostatke tih pristupa pomoću teorijskih uvida iz sociologije glazbe. Kritički osvrt uključuje i prezentaciju sociologijskog pristupa koji polazi od teorijskih postavki simboličkog interakcionizma. U prvom dijelu rada teorijski se preispituje empiristički pristup, koji polazi od teze da je značenje inherentno samim tonovima, dok se u drugom dijelu obrađuje racionalistički pristup koji zastupa tezu da značenje proizlazi iz univerzalnih procesa inherentnih ljudskom umu. U završnom dijelu rada predstavlja se sociologijski pristup koji, suprotno tome, naglašava važnost i snagu socijalizacije i interakcijskih procesa koji u konačnici konstituiraju, reproduciraju i transformiraju konstrukciju glazbenog značenja. Rad završava kratkim osvrtom na sličnost sociologijskog i semiološkog pristupa u konstrukciji značenja.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Sociologija



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Filozofski fakultet, Zagreb

Profili:

Avatar Url Goran Koletić (autor)

Poveznice na cjeloviti tekst rada:

hrcak.srce.hr

Citiraj ovu publikaciju:

Koletić, Goran
Konstrukcija glazbenog značenja – sociologijski osvrt na racionalistički i empiristički pristup // Socijalna ekologija, 21 (2012), 3; 263-272 (domaća recenzija, članak, znanstveni)
Koletić, G. (2012) Konstrukcija glazbenog značenja – sociologijski osvrt na racionalistički i empiristički pristup. Socijalna ekologija, 21 (3), 263-272.
@article{article, author = {Koleti\'{c}, Goran}, year = {2012}, pages = {263-272}, keywords = {empiristi\v{c}ki pristup, glazba, konstrukcija glazbenog zna\v{c}enja, racionalisti\v{c}ki pristup, sociologija glazbe}, journal = {Socijalna ekologija}, volume = {21}, number = {3}, issn = {1330-0113}, title = {Konstrukcija glazbenog zna\v{c}enja – sociologijski osvrt na racionalisti\v{c}ki i empiristi\v{c}ki pristup}, keyword = {empiristi\v{c}ki pristup, glazba, konstrukcija glazbenog zna\v{c}enja, racionalisti\v{c}ki pristup, sociologija glazbe} }
@article{article, author = {Koleti\'{c}, Goran}, year = {2012}, pages = {263-272}, keywords = {empiricism, music, construction of the meanings of music, rationalism, sociology of music}, journal = {Socijalna ekologija}, volume = {21}, number = {3}, issn = {1330-0113}, title = {Meaning Construction of Music – Sociological View of Rationalist and Empiricist Perspectives}, keyword = {empiricism, music, construction of the meanings of music, rationalism, sociology of music} }

Časopis indeksira:


  • Scopus





Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font