Pregled bibliografske jedinice broj: 927452
Utjecaj poznavanja stranih jezika (struke) na zapošljivost
Utjecaj poznavanja stranih jezika (struke) na zapošljivost // Od teorije do prakse u jeziku struke - Knjižica sažetaka
Zagreb: Udruga nastavnika jezika struke na visokoškolskim ustanovama, 2018. str. 87-88 (predavanje, međunarodna recenzija, sažetak, ostalo)
CROSBI ID: 927452 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Utjecaj poznavanja stranih jezika (struke) na
zapošljivost
(Influence of Foreign Languages (LSP) Knowledge on
Employability)
Autori
Skledar Matijević, Ana ; Tolnauer Ackerman, Tamara
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, ostalo
Izvornik
Od teorije do prakse u jeziku struke - Knjižica sažetaka
/ - Zagreb : Udruga nastavnika jezika struke na visokoškolskim ustanovama, 2018, 87-88
Skup
III. International Conference From Theory to Practice in Language for Specific Purposes = III. međunarodna konferencija Od teorije do prakse u jeziku struke
Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 22.02.2018. - 24.02.2018
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
analiza sadržaja, marginalizacija stranih jezika, strani jezik struke, tržište rada, visoko obrazovanje
(content analysis, marginalization of foreign languages, LSP, labour market, higher education)
Sažetak
Europska Unija u svojim dokumentima već dugi niz godina naglašava važnost poznavanja stranih jezika u kontekstu njezine multinacionalnosti, kao i utjecaj poznavanja stranih jezika na gospodarstvo, zajedničko tržište, zapošljivost, mobilnost i cjeloživotno obrazovanje. Načelno, i hrvatski obrazovni sustav podržava ovakav stav, tj. prepoznaje važnost stranih jezika, pa tako i stranih jezika struke, te ih visoka učilišta uključuju u studijske programe na razne načine, na raznim razinama i u raznim statusima. No, u praksi je često razina prepoznavanja ujedno i zadnja razina, koju ne slijedi konkretna institucionalna i organizacijska podrška, a strani jezici često su smatrani manje važnim ili manje ozbiljnim predmetima u odnosu na tzv. „predmete struke“, tj. predmete usko povezane uz konkretnu struku za koju studijski program obrazuje studente, pri čemu se zanemaruje vrlo jasna i čvrsta poveznica stranih jezika struke upravo s tom strukom S druge strane, tržište rada ima precizno definirane i artikulirane potrebe za radnicima, što se najzornije ogleda kroz natječaje za radna mjesta. Analiza sadržaja portala Moj Posao, popularnog hrvatskog portala za objavljivanje oglasa za posao, u kategoriji Ekonomija, financije i računovodstvo, provedena tri puta u vremenskom razdoblju od 8 mjeseci, pokazuje da je u većini oglasa kao jedan od uvjeta navedeno poznavanje stranog jezika (često i s navedenom razinom), što potvrđuje hipotezu da znanje bar jednog stranog jezika podiže razinu zapošljivosti kandidata jer omogućuje javljanje na znatno veći broj natječaja. Slijedom toga zaključka, a pod pretpostavkom da je cilj studijskih programa omogućiti studentima stjecanje znanja i vještina s kojima će biti konkurentni na tržištu rada, pri čemu je poznavanje stranih jezika nužnost, ponovo se postavlja pitanje opravdanosti marginalizacije stranih jezika i stranih jezika struke na visokim učilištima, koja se manifestira na razne načine: smanjenjem broja ECTS bodova, smanjenjem satnice, promjenom statusa iz obaveznih u izborne predmete, i/ili održavanjem nastave u neadekvatnim uvjetima (prevelike grupe, nepovoljan raspored itd.).
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Filologija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Veleučilište s pravom javnosti Baltazar Zaprešić