Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 927431

Pomoćnici u nastavi: problemi u praksi i percepcija vlastite uloge u nastavnom procesu


Romstein, Ksenija; Velki, Tena
Pomoćnici u nastavi: problemi u praksi i percepcija vlastite uloge u nastavnom procesu // Život i škola : časopis za teoriju i praksu odgoja i obrazovanja, 63 (2017), 1; 151-158 (međunarodna recenzija, članak, stručni)


CROSBI ID: 927431 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Pomoćnici u nastavi: problemi u praksi i percepcija vlastite uloge u nastavnom procesu
(Class Assistants: Problems in Practice and Perception of Self-role in Educational Process (str.159-)

Autori
Romstein, Ksenija ; Velki, Tena

Izvornik
Život i škola : časopis za teoriju i praksu odgoja i obrazovanja (0044-4855) 63 (2017), 1; 151-158

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, stručni

Ključne riječi
inkluzija, pomoćnici u nastavi, nastavni proces, djeca s teškoćama u razvoju
(inclusion ; class assistants ; educational process, children with developmental disabilities)

Sažetak
Odgojno-obrazovna politika u prošle tri godine sve veći naglasak stavlja na zapošljavanje pomoćnika u nastavi kao oblika socijalne podrške učenicima s teškoćama u razvoju. Kako bi se doznalo koji su problemi u praksi i na koji način pomoćnici percipiraju svoju ulogu u nastavnom procesu, analizirane su 53 pisane bilješke pomoćnika u nastavi. Utvrđene su tri glavne kategorije problema: (1) problemi u odnosu na nastavni proces (izostajanje uvida u djetetov razvojni profil i/ili program i nepoznavanje primjerenih metoda poučavanja), zatim (2) problemi u odnosu na kolektiv i međuljudske relacije (isključivanje iz kolektiva, nepostojanje dogovora i koordinacije u provođenju aktivnosti u školi) i (3) problemi u odnosu s učenikom (nerazumijevanje djetetova ponašanja, vrijednosne prosudbe u interpretaciji ponašanja sve do otvorenog animoziteta prema učeniku i njegovim navikama). Svoju ulogu pomoćnici dominantno vide kao regulacijsku i kompenzacijsku, a manje se vide kao medijatori između učenika i njegova neposrednog okruženja. Izostankom jasnih kriterija probira pomoćnika i kontinuiranog praćenja jača se socijalna disontogeneza koja se, zasad na teorijskoj razini, predstavlja kao čimbenik rizika za pojavu vršnjačkog isključivanja i pojave nepoželjnih oblika ponašanja kod učenika s teškoćama u razvoju. Stoga je potrebno rad pomoćnika u nastavi organizirati u skladu s inkluzivnim vrijednostima i principima inkluzivnog odgoja i obrazovanja, što ujedno ima i prevencijsku dimenziju.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Psihologija, Pedagogija, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, Osijek

Profili:

Avatar Url Tena Velki (autor)

Avatar Url Ksenija Romstein (autor)

Poveznice na cjeloviti tekst rada:

hrcak.srce.hr

Citiraj ovu publikaciju:

Romstein, Ksenija; Velki, Tena
Pomoćnici u nastavi: problemi u praksi i percepcija vlastite uloge u nastavnom procesu // Život i škola : časopis za teoriju i praksu odgoja i obrazovanja, 63 (2017), 1; 151-158 (međunarodna recenzija, članak, stručni)
Romstein, K. & Velki, T. (2017) Pomoćnici u nastavi: problemi u praksi i percepcija vlastite uloge u nastavnom procesu. Život i škola : časopis za teoriju i praksu odgoja i obrazovanja, 63 (1), 151-158.
@article{article, author = {Romstein, Ksenija and Velki, Tena}, year = {2017}, pages = {151-158}, keywords = {inkluzija, pomo\'{c}nici u nastavi, nastavni proces, djeca s te\v{s}ko\'{c}ama u razvoju}, journal = {\v{Z}ivot i \v{s}kola : \v{c}asopis za teoriju i praksu odgoja i obrazovanja}, volume = {63}, number = {1}, issn = {0044-4855}, title = {Pomo\'{c}nici u nastavi: problemi u praksi i percepcija vlastite uloge u nastavnom procesu}, keyword = {inkluzija, pomo\'{c}nici u nastavi, nastavni proces, djeca s te\v{s}ko\'{c}ama u razvoju} }
@article{article, author = {Romstein, Ksenija and Velki, Tena}, year = {2017}, pages = {151-158}, keywords = {inclusion, class assistants, educational process, children with developmental disabilities}, journal = {\v{Z}ivot i \v{s}kola : \v{c}asopis za teoriju i praksu odgoja i obrazovanja}, volume = {63}, number = {1}, issn = {0044-4855}, title = {Class Assistants: Problems in Practice and Perception of Self-role in Educational Process (str.159-}, keyword = {inclusion, class assistants, educational process, children with developmental disabilities} }

Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::


  • Education Research Complete
  • MLA INTERNATIONAL BIBLIOGRAPHY, New York, USA
  • EBSCO Publishing, Editoral Department, Massachusetts, USA
  • Emerald Management Reviews database, United Kingdom
  • Ulrich Serials Analysis System, USA





Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font