Pregled bibliografske jedinice broj: 927302
Ličnost, radna angažiranost i zadovoljstvo poslom –posredujuća uloga razočaranosti u obrazovni sustav
Ličnost, radna angažiranost i zadovoljstvo poslom –posredujuća uloga razočaranosti u obrazovni sustav // Suvremena psihologija, 20 (2017), 1; 7-22 doi:10.21465/2017-SP-201-01 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 927302 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Ličnost, radna angažiranost i zadovoljstvo poslom –posredujuća uloga razočaranosti u obrazovni sustav
(Personality, work engagement and job satisfaction – the mediational role of disappointment in the educational system)
Autori
Burić, Irena ; Cvijetović, Josipa ; Macuka, Ivana
Izvornik
Suvremena psihologija (1331-9264) 20
(2017), 1;
7-22
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
nastavnici ; razočaranost obrazovnim sustavom ; zadovoljstvo poslom ; radna angažiranost ; otpornost na stres ; dispozicijski afekt
(teachers ; disappointment in the educational system ; job satisfaction ; work engagement ; resilience ; dispositional affect)
Sažetak
Suvremena obilježja obrazovnog sustava koja uključuju učestale promjene obrazovnih politika, povećane administrativne zahtjeve, manjak autonomije u nastavnom radu, naglasak na performativnosti, loše materijalne uvjete rada i sl., mogu dovesti do razočaranosti kod nastavnika što dalje doprinosi smanjenju zadovoljstva poslom i radne angažiranosti. Međutim, neke karakteristike ličnosti mogu djelovati kao protektivni odnosno rizični faktori profesionalne dobrobiti nastavnika bez obzira na objektivne okolnosti. Stoga je cilj istraživanja bio provjeriti medijacijsku ulogu razočaranosti nastavnika obrazovnim sustavom u odnosu između karakteristika ličnosti nastavnika (dispozicijski afekt i otpornost na stres) sa zadovoljstvom poslom i radnom angažiranosti nastavnika. U istraživanju je sudjelovalo 2993 nastavnika razredne i predmetne nastave osnovnih i srednjih škola u Hrvatskoj. Provedbom analize traga utvrđeno je da u odnosu dispozicijske afektivnosti sa zadovoljstvom poslom i radnom angažiranosti, razočaranost obrazovnim sustavom ima djelomičnu medijacijsku ulogu, dok u odnosu otpornosti nastavnika na stres i zadovoljstva poslom te radne angažiranosti, razočaranost ima potpunu medijacijsku ulogu. Veće razine otpornosti i pozitivnog afekta, a manje razine negativnog afekta, doprinose manjoj razočaranosti obrazovnim sustavom. Nadalje, veće razine razočaranosti doprinose smanjenom zadovoljstvu poslom i smanjenoj radnoj angažiranosti nastavnika. Naposlijetku, što su učitelji više skloni pozitivnom afektu, a manje negativnom afektu, to su više angažirani u svom radu te su više zadovoljni svojim poslom.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija
POVEZANOST RADA
Projekti:
UIP-2013-11-5065 - Nastavničke emocije i strategije emocionalne regulacije: osobni i kontekstualni antecedenti i efekti na motivaciju, dobrobit i odnose sa studentima (TEERS-ZD5) (Burić, Irena, HRZZ - 2013-11) ( CroRIS)
Ustanove:
Sveučilište u Zadru
Citiraj ovu publikaciju:
Časopis indeksira:
- Scopus