Pregled bibliografske jedinice broj: 927288
Pedagogija Marie Montessori i Rudolfa Steinera - komparativni pristup
Pedagogija Marie Montessori i Rudolfa Steinera - komparativni pristup, 2001., diplomski rad, Učiteljska akademija, Zagreb
CROSBI ID: 927288 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Pedagogija Marie Montessori i Rudolfa Steinera - komparativni pristup
(Pedagogy of Marie Montessori and Rudolf Steiner - Comparative Approach)
Autori
Kučinić, Marina
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad
Fakultet
Učiteljska akademija
Mjesto
Zagreb
Datum
04.10
Godina
2001
Stranica
43
Mentor
Silov, Mile
Ključne riječi
Maria Montessori ; Rudolf Steiner ; predškolski odgoj ; teozofija ; waldorfska škola ; komparativni pristup
(Maria Montessori ; Rudolf Steiner ; preschool education ; theosophy ; waldorf school ; comparative approach)
Sažetak
Maria Montessori (1870.-1952.) i Rudolf Steiner (1861.-1925.) ulaze u red deset klasika pedagogijske znanosti. M. Montessori je talijanska liječnica (doktorat iz medicine stekla 1896.) i pedagoginja. U razdoblju od 1899.-1902. godine radila je u učiteljskoj školi za djecu s teškoćama u razvoju. Godine 1906. organizira odgoj djece od 3.-6. godina u siromašnom naselju San Lorenzo (Rim, Italija). Osnovna pedagoška ideja M. Montessori je stvarati uvjete za samorad i samoodgoj djece. Rudolf Steiner je svoju pedagošku ideju zasnovao na teozofiji, odnosno antropozofiji. Osnovao je znamenitu Waldorfsku školu (1919.). Autorica diplomskog rada izvodi komparativnu analizu pedagoških ideja i praksu odgoja M. Montessori i R. Steinera. M. Montessori svoje shvaćanja odgoja, djeteta i škole temelji na ideji kršćanstva, pedagogijskoj, psihologijskoj i medicinskoj znanosti. Postoje sličnosti i značajne razlike u pedagoškim pogledima i odgojnoj praksi klasika pedagogijske znanosti koji su tema diplomskog rada.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija