Pregled bibliografske jedinice broj: 927192
Dijalektičko-materijalistička gnoseologija u temeljima obrazovnog sustava samoupravne Jugoslavije
Dijalektičko-materijalistička gnoseologija u temeljima obrazovnog sustava samoupravne Jugoslavije // Peti kongres hrvatskih povjesničara Krize, sukobi i solidarnost u povijesnoj perspektivi / Agičić, Damir ; Galović, Tomislav ; Holjevac, Željko (ur.).
Zadar: Hrvatski nacionalni odbor za povijesne znanost ; Društvo za hrvatsku povjesnicu ; Odjel za povijest Sveučilišta u Zadru, 2016. str. 120-121 (predavanje, domaća recenzija, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 927192 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Dijalektičko-materijalistička gnoseologija u temeljima obrazovnog sustava samoupravne Jugoslavije
(Marxism and educational thought and practice: The Case of Yugoslavia)
Autori
Marinović, Marijana
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Izvornik
Peti kongres hrvatskih povjesničara Krize, sukobi i solidarnost u povijesnoj perspektivi
/ Agičić, Damir ; Galović, Tomislav ; Holjevac, Željko - Zadar : Hrvatski nacionalni odbor za povijesne znanost ; Društvo za hrvatsku povjesnicu ; Odjel za povijest Sveučilišta u Zadru, 2016, 120-121
ISBN
978-953-57296-1-7
Skup
V. kongres hrvatskih povjesničara Krize, sukobi i solidarnost u povijesnoj perspektivi
Mjesto i datum
Zadar, Hrvatska, 05.10.2016. - 08.10.2016
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
reforma, obrazovanje, marksizam, gnoseologija, pedagogija
(reform, education, marxism, gnosiology, pedagogy)
Sažetak
U radu se govori o transformaciji i reformi obrazovanja u socijalističkoj Jugoslaviji sedamdesetih i osamdesetih godina 20. stoljeća. Reforma se temeljila na pedagogiji čija se filozofska koncepcija konstruirala prema marksističkoj filozofiji i dijalektičko- materijalističkoj gnoseologiji. Ova je pedagoška teorija prema svojoj "metafizičkoj" pretpostavci konstruirala obrazovne ideale, svoju teleologiju, etiku i moral odgoja, epistemologiju, logiku i metodologiju nastave. Socijalistička pedagogija atribuirana kao opća, nakon uvoda, pretvorila se u školsku pedagogiju presudnu za osnovno obrazovanje i nastavu, gdje je sakupila i najbogatije iskustvo, a zatim i u industrijsku pedagogiju koja je postavila vezu između srednjoškolskog odgoja i obrazovanja i svijeta proizvodnog rada, da bi se u konačnici implementirala i u visokoškolsko obrazovanje na pojedinim sveučilištima.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Povijest