Pregled bibliografske jedinice broj: 927099
Primjena geotehničkih i geofizičkih metoda u istraživanju cestovnog klizišta u Samarici
Primjena geotehničkih i geofizičkih metoda u istraživanju cestovnog klizišta u Samarici, 2017., diplomski rad, diplomski, Geotehnički fakultet, Varaždin
CROSBI ID: 927099 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Primjena geotehničkih i geofizičkih metoda u istraživanju cestovnog klizišta u Samarici
(Application of geotechnical and geophysical methods in investigating road landslides in Samarica)
Autori
Vutuc, Igor
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Geotehnički fakultet
Mjesto
Varaždin
Datum
25.09
Godina
2017
Stranica
63
Mentor
Strelec, Stjepan
Neposredni voditelj
Gazdek, Mario
Ključne riječi
istražno sondažno bušenje ; statički penetracijski pokus ; plosnati dilatometar ; stabilnost kosine i model tla
(exploratory drilling ; static penetration test ; flat dilatometer ; slope stability and soil model)
Sažetak
U mjestu Samarica na lokalnoj cesti LC37069 došlo je pojave klizišta uz prometnicu te je potrebno napraviti geotehničko istraživanje navedenog klizišta i sanaciju nestabilnosti kolnika. Proveo se prethodni geotehnički pregled istražnog klizišta, te je utvrđena pojava klizanja u kojoj je zahvaćen dio kolnika u dužini od 35 m sa vidljivim vlačnim pukotinama na prometnici. Za potrebe geotehničkog istraživanja cestovnog klizišta izvedeni su geotehnički istražni radovi kroz terenske istražne radove i laboratorijska ispitivanja. Opisana su istraživanja koja su se koristila, njihov način rada i dobiveni rezultati. Provedena istraživanja uključuju: geofizička ispitivanja – ERT i MASW, istražno sondažno bušenje sa korištenjem SPT, sondiranje CPTu i DMT sondom, dinamičko sondiranje – DPH i laboratorijska ispitivanja uzoraka. Geotehničkim istraživanjem dobiveni su parametri o sastavu tla i geotehničke značajke tla koje će se koristiti kod sanacije nestabilnosti na istražnom prostoru. Prema dobivenim rezultatima geotehničkih istraživanja, istraţno cestovno klizište podijeljeno je na tri (3) zone. Glavni razlog pomaka i razvoja klizišta je popuštanje nožice zbog nakupljanja visokih razina procjednih voda, koje djeluju duže vrijeme na istražnom prostoru te imaju veliki utjecaj na navedeno klizište. Također prema dobivenim parametrima, računalnim programom izrađen je proračun stabilnosti kosine i dobiven je model klizišta sa kritičnom kliznom plohom koja se podudara sa dobivenim rezultatima statičkih sondiranja. Dobivenim modelom klizišta pristupilo se stabilizaciji kolnika i klizišta.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Interdisciplinarne tehničke znanosti
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Geotehnički fakultet, Varaždin