Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 927030

Utjecaj glazbe i boje na ponašanje potrošača u trgovačkim centrima


Vitez, Tina
Utjecaj glazbe i boje na ponašanje potrošača u trgovačkim centrima, 2018., diplomski rad, diplomski, Odjel za ekonomiju, Varaždin


CROSBI ID: 927030 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Utjecaj glazbe i boje na ponašanje potrošača u trgovačkim centrima
(The influence of music and color on consumer behavior in shopping malls)

Autori
Vitez, Tina

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski

Fakultet
Odjel za ekonomiju

Mjesto
Varaždin

Datum
21.02

Godina
2018

Stranica
86

Mentor
Hunjet, Anica

Neposredni voditelj
Vuković, Dijana

Ključne riječi
osjetilni marketing ; glazba ; boja ; potrošači ; kupovina
(sensory marketing ; music ; color ; consumers and shopping)

Sažetak
Glazba i boje kao dio osjetilnog marketinga prisutni su svuda oko nas, no imaju li utjecaj na ponašanje potrošača u trgovačkim centrima i na njihove odluke prilikom odabira proizvoda otkriti će se u ovome radu. Prvi dio rada odnosi se na vrste i karakteristike shopping centara dok će se u drugom djelu prikazati model ponašanja potrošača te procesi kroz koje on prolazi tijekom donošenja odluke. Nadalje, u radu će se objasniti i impulzivna kupovina zajedno sa teorijom traženja uzbuđenja kao i karakteristike te način na koji djeluju na potrošača. Osjetilni marketing ima snažan utjecaj na ponašanje potrošača, a on se odnosi na atmosferu prodajnog mjesta, gužvu, boju, glazbu, osvjetljenje i rasvjetu. Marketinški stručnjaci koriste se raznim trikovima kako bi što jače u potrošačima pobudili želju i potrebu za proizvodom, a na taj način ušli u njihovu svijest. Sve je važnija primjena osjetilnog marketinga usmjerenog na ljudska osjetila, emocije i ponašanje potrošača. Na koji način glazba i boje, kao i ostali elementi osjetilnog marketinga utječu na potrošače, prikazati će se u nastavku rada. Život bez glazbe gotovo je nemoguće zamisliti, a njezin tempo i glasnoća itekako utječu na ponašanje potrošača u trgovačkim centrima. Pozadinska glazba u trgovinama povezana je sa procesom kupnje i dužinom boravka potrošača u njoj. Gotovo svi brendovi pažljivo biraju pjesme kako bi pobudili zainteresiranost potrošača za kupovinom, i ispunili svoj cilj – privući, a ne otjerati kupca. Zajedno sa atmosferom prodajnog mjesta, gužvom, bojama te rasvjetom i osvjetljenjem glazba postaje jedan od glavnog trika današnjih marketinških stručnjaka. U svrhu dokazivanja utjecaja glazbe i boje na donošenje odluke o kupnji za potrebe rada provedeno je i istraživanje na skupini od 164 ispitanika. Rezultati istraživanja prikazani su u posljednjem dijelu rada.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Ekonomija, Interdisciplinarne društvene znanosti



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Sveučilište Sjever, Koprivnica

Profili:

Avatar Url Dijana Vuković (mentor)

Avatar Url Anica Hunjet (mentor)

Poveznice na cjeloviti tekst rada:

repozitorij.unin.hr

Citiraj ovu publikaciju:

Vitez, Tina
Utjecaj glazbe i boje na ponašanje potrošača u trgovačkim centrima, 2018., diplomski rad, diplomski, Odjel za ekonomiju, Varaždin
Vitez, T. (2018) 'Utjecaj glazbe i boje na ponašanje potrošača u trgovačkim centrima', diplomski rad, diplomski, Odjel za ekonomiju, Varaždin.
@phdthesis{phdthesis, author = {Vitez, Tina}, year = {2018}, pages = {86}, keywords = {osjetilni marketing, glazba, boja, potro\v{s}a\v{c}i, kupovina}, title = {Utjecaj glazbe i boje na pona\v{s}anje potro\v{s}a\v{c}a u trgova\v{c}kim centrima}, keyword = {osjetilni marketing, glazba, boja, potro\v{s}a\v{c}i, kupovina}, publisherplace = {Vara\v{z}din} }
@phdthesis{phdthesis, author = {Vitez, Tina}, year = {2018}, pages = {86}, keywords = {sensory marketing, music, color, consumers and shopping}, title = {The influence of music and color on consumer behavior in shopping malls}, keyword = {sensory marketing, music, color, consumers and shopping}, publisherplace = {Vara\v{z}din} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font