Pregled bibliografske jedinice broj: 926820
Socijalna pedagogija
Socijalna pedagogija, 2002., diplomski rad, Učiteljska akademija, Zagreb
CROSBI ID: 926820 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Socijalna pedagogija
(Social pedagogy)
Autori
Čarapović, Maja
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad
Fakultet
Učiteljska akademija
Mjesto
Zagreb
Datum
08.03
Godina
2002
Stranica
40
Mentor
Silov, Mile
Ključne riječi
socijalna pedagogija ; pravac u pedagogija ; pojedinac ; zajednica ; društveni odnosi ; Paul Natorp ; Paul Bergmann
(social pedagogy ; direction in pedagogy ; individual ; community ; social relations ; Paul Natorp ; Paul Bergmann)
Sažetak
Socijalna pedagogija je jedan od pravaca u pedagogiji nastao krajem 19. stoljeća. Glavna obilježja socijalne pedagogije: odgoj u smjeru suglasnosti pojedinca i zajednice, dijela i cjeline bez uvažavanja suprotstavljenih (često i klasnih sukoba) pojedinih dijelova društva. Tako je nastalo zagovaranje pojma zajednice odgojenih ljudi koja se uzdiže iznad društvenih odnosa, iako ista zajednica može biti uzrok razaranja društvene zajednice. Glavni predstavnik socijalne pedagogije je Paul Natorp (1854.-1924.), autor djela Socijalna pedagogija (1899.). Zagovornik socijalne pedagogije je i Paul Bergmann (1859.-1931.). Socijalna pedagogija je nastala u Njemačkoj. Uloga odgoja u socijalnoj pedagogiji je priprema i osvješćivanje građana da postanu svjesni pojedinci svoje zajednice. Ima i pedagoga koji socijalnu pedagogiju shvaćaju u smislu niza aktivnosti u procesu odgoja na području socijalizacije učenika.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija