Pregled bibliografske jedinice broj: 926487
Metodički aspekti odgoja za ljudska prava
Metodički aspekti odgoja za ljudska prava, 2002., diplomski rad, Učiteljska akademija, Zagreb
CROSBI ID: 926487 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Metodički aspekti odgoja za ljudska prava
(Methodological Aspects of Human Rights Education)
Autori
Gabelica, Gordana
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad
Fakultet
Učiteljska akademija
Mjesto
Zagreb
Datum
25.01
Godina
2002
Stranica
38
Mentor
Silov, Mile
Ključne riječi
odgoj za ljudska prava ; škola ; metodika ; odgojni faktori ; učenik ; učitelj
(education for human rights ; school ; methodology ; education factors ; pupil ; teacher)
Sažetak
Ljudska prava imaju svoju povijest. Opća deklaracija o pravima čovjeka (1948.), Deklaracija o pravima djeteta (1959.) i Konvencija o pravima djeteta (1989.) najpoznatiji su međunarodni dokumenti koji definiraju, sadržajno određuju i usmjeravaju poštivanje prava čovjeka. U Hrvatskoj su od 1990. godine intenzivirane teorijske rasprave i praktične aktivnosti na području ljudskih prava. Za učitelje, ravnatelje i stručne suradnike u sustavu odgoja i obrazovanja od posebne su važnosti odgoj za prava djeteta. Napisano je više udžbenika i priručnika (V. Spajić-Vrkaš, D. Maleš i dr.), znanstvenih i stručnih radova, objavljeni su rezultati znanstveno-istraživačkih projekata i dr. Kako u odgojnoj praksi ostvariti cilj i zadatke odgoja za ljudska prava? To je složeno metodičko pitanje na koje je autorica nastojala dati odgovor. Važi kao pravilo: odgoj za ljudska prava ima svoje metodičke posebnosti (iskustveno učenje, dijalog, igranje uloga, radionice i dr.). Odgoj za ljudska prava u predškolskim ustanovama i školama ne provodimo kao poseban nastavni predmet. Metodički princip integracije sadržaja o ljudskim pravima u sve nastavne predmete je dominirajući princip odgojnoj djelovanja. U izvannastavnim aktivnostima mogu postojati posebne odgojne grupe koje imaju program odgoja za ljudska prava.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija