Pregled bibliografske jedinice broj: 926466
Organizacija nastave glazbe u osnovnoj školi i nastavnih zaduženja učitelja glazbene kulture
Organizacija nastave glazbe u osnovnoj školi i nastavnih zaduženja učitelja glazbene kulture // Umjetnik kao pedagog pred izazovima suvremenog odgoja i obrazovanja: zbornik radova s prvog međunarodnog znanstvenog i umjetničkog simpozija o pedagogiji u umjetnosti / Jerković, Berislav ; Škojo, Tihana (ur.).
Osijek: Umjetnička akademija Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, 2016. str. 650-658 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 926466 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Organizacija nastave glazbe u osnovnoj školi i nastavnih zaduženja učitelja glazbene kulture
(Organization of Music teaching in Primary School
and teaching duties of Music Teachers)
Autori
Šimunović, Zrinka
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Umjetnik kao pedagog pred izazovima suvremenog odgoja i obrazovanja: zbornik radova s prvog međunarodnog znanstvenog i umjetničkog simpozija o pedagogiji u umjetnosti
/ Jerković, Berislav ; Škojo, Tihana - Osijek : Umjetnička akademija Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, 2016, 650-658
ISBN
978-953-58055-5-7
Skup
1. međunarodni znanstveni i umjetnički simpozij o pedagogiji u umjetnosti
Mjesto i datum
Osijek, Hrvatska, 17.10.2014. - 18.10.2014
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
nastava glazbe ; učitelji glazbene kulture ; organizacija nastave ; nastavna zaduženja
(music ; music teachers ; teaching organisation)
Sažetak
Nastava glazbene kulture sastavni je dio školskog kurikuluma i zajedno s likovnom, tehničkom i tjelesno - zdravstvenom kulturom čini okosnicu kulturno - odgojne uloge osnovne škole. Glavni razlog zašto nastava glazbe treba biti prisutna u svakom obrazovn om sustavu nalazi se u Internacionalnoj deklaraciji i konvenciji o ljudskim pravima i pravima djeteta. Deklaracija kaţe kako svako dijete i odrasla osoba ima pravo na obrazovanje i mogućnost za potpuni razvitak i sudjelovanje u kulturnom i umjetničkom ţivo tu. Konvencija o pravima djece navodi kako obrazovanje, izmeĎu ostalog, treba biti usmjereno na razvoj djetetove osobnosti, talenata, psihički i fizičke sposobnosti za iskorištavanje svih svojih potencijala. Kako bi svim ljudima bile ponuĎene jednake moguć nosti za kulturne i umjetničke aktivnosti, umjetničko obrazovanje treba biti glavni dio obrazovnih programa jednako dostupno svima (UNESCO, 2006). U ovom radu, prikazat će se kratki povijesni pregled organizacije nastave gla zbe poslije kojeg će uslijedit prikaz nastavnog plana i programa za osnovnoškolski predmet glazbena kultura te Nacionalnog okvirnog kurikuluma. Analizom organizacije nastave glazbe i zaduţenja nastavom učitelja glazbene kulture u Vukovarsko - srijemskoj, Osječko - baranjskoj i Brodsko- posav skoj ţupaniji pokušat će se predvidjeti sve promjene koje će uvoĎenjem novoga Pravilnika o tjednim radnim obvezama učitelja i stručnih suradnika u osnovnoj školi (Narodne novine, 34/14 i 40/14 ) utjecati na učitelje glazbene kulture na tom području . Namjera je istaknuti opširnost problema i manjkavost obrazovnog sustava u kojemu se kultura postavlja na zadnje mjesto.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Glazbena umjetnost, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)