Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 926443

UČENJE I POUČAVANJE GLAZBE U 21. STOLJEĆU: GLAZBA U KONTEKSTU


Seletković, Tomislav; Šimunović, Zrinka; Matoš, Nikolina
UČENJE I POUČAVANJE GLAZBE U 21. STOLJEĆU: GLAZBA U KONTEKSTU // Život i škola : časopis za teoriju i praksu odgoja i obrazovanja, LXII (2016), 3; 275-284 (međunarodna recenzija, pregledni rad, znanstveni)


CROSBI ID: 926443 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
UČENJE I POUČAVANJE GLAZBE U 21. STOLJEĆU: GLAZBA U KONTEKSTU
(Teaching and Learning Music in 21st Century: Music in Context)

Autori
Seletković, Tomislav ; Šimunović, Zrinka ; Matoš, Nikolina

Izvornik
Život i škola : časopis za teoriju i praksu odgoja i obrazovanja (0044-4855) LXII (2016), 3; 275-284

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, pregledni rad, znanstveni

Ključne riječi
doživljaj glazbe ; kulturni identitet ; kurikulum glazbene kulture i umjetnosti ; nastava glazbe
(music experience, cultural identity, music teaching, curriculum of musical culture and art)

Sažetak
Cilj je ovoga rada približiti suvremeni pristup učenju i poučavanju, koji se odnosi na kontekstualiziranje glazbe/umjetnosti, pri čemu se djelo ne gleda kao izolirani artefakt, već predstavlja kaleidoskop različitih, jasnih ali i skrivenih, utjecaja ‐ umjetničkih, kulturnih i društvenih. Stoga je zadatak nastave potaknuti učenike na traganje i otkrivanje različitih uloga i utjecaja glazbe i na glazbu u različitim prostorima i vremenima. Glazbena umjetnost, kao i bilo koja druga umjetnost, nije nastala niti se razvijala u vakuumu. Oduvijek je reflektirala mnoštvo konteksta s kojima je bila u suodnosu. Znaju to i kreatori suvremenog kurikuluma nastave glazbe, koji otvaraju prostor učenikovom istraživanju ključnih utjecaja na glazbu u prošlosti i danas. Krećući od same materije, glazbenog djela, učenici opisuju glazbu iz okruženja, šireći se postupno prema globalnim sferama. Upoznaju glazbeno‐stilska razdoblja, vrste glazbe i suvremene žanrove, istovremeno uspoređujući ulogu glazbe i uvjete u kojima se izvodi ili se izvodila, ali i istražujući kako glazbeno‐izražajne sastavnice utječu na jedinstven doživljaj umjetnosti te kako različiti utjecaji oblikuju kulturni identitet. Suočeni s dinamičnim i isprepletenim vezama u suodnosu kultura, učenici prihvaćaju kulturne različitosti i razumiju njihovu koegzistenciju. Povezuju različite tipove znanja i vještina unutar umjetnosi i između njih, preslaguju stavove o umjetnosti i kulturi. Upravo je uočavanje konteksta, prije svega društveno‐ povijesnog i kulturnog, ključno za istinski doživljaj, potpuno razumijevanje i utemeljeno vrednovanje glazbeno‐ umjetničkog stvaralaštva, a to predstavlja jedan od najvažnijih ciljeva nastave.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Interdisciplinarne društvene znanosti, Glazbena umjetnost, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Sveučilište u Slavonskom Brodu

Poveznice na cjeloviti tekst rada:

hrcak.srce.hr

Citiraj ovu publikaciju:

Seletković, Tomislav; Šimunović, Zrinka; Matoš, Nikolina
UČENJE I POUČAVANJE GLAZBE U 21. STOLJEĆU: GLAZBA U KONTEKSTU // Život i škola : časopis za teoriju i praksu odgoja i obrazovanja, LXII (2016), 3; 275-284 (međunarodna recenzija, pregledni rad, znanstveni)
Seletković, T., Šimunović, Z. & Matoš, N. (2016) UČENJE I POUČAVANJE GLAZBE U 21. STOLJEĆU: GLAZBA U KONTEKSTU. Život i škola : časopis za teoriju i praksu odgoja i obrazovanja, LXII (3), 275-284.
@article{article, author = {Seletkovi\'{c}, Tomislav and \v{S}imunovi\'{c}, Zrinka and Mato\v{s}, Nikolina}, year = {2016}, pages = {275-284}, keywords = {do\v{z}ivljaj glazbe, kulturni identitet, kurikulum glazbene kulture i umjetnosti, nastava glazbe}, journal = {\v{Z}ivot i \v{s}kola : \v{c}asopis za teoriju i praksu odgoja i obrazovanja}, volume = {LXII}, number = {3}, issn = {0044-4855}, title = {U\v{C}ENJE I POU\v{C}AVANJE GLAZBE U 21. STOLJE\'{C}U: GLAZBA U KONTEKSTU}, keyword = {do\v{z}ivljaj glazbe, kulturni identitet, kurikulum glazbene kulture i umjetnosti, nastava glazbe} }
@article{article, author = {Seletkovi\'{c}, Tomislav and \v{S}imunovi\'{c}, Zrinka and Mato\v{s}, Nikolina}, year = {2016}, pages = {275-284}, keywords = {music experience, cultural identity, music teaching, curriculum of musical culture and art}, journal = {\v{Z}ivot i \v{s}kola : \v{c}asopis za teoriju i praksu odgoja i obrazovanja}, volume = {LXII}, number = {3}, issn = {0044-4855}, title = {Teaching and Learning Music in 21st Century: Music in Context}, keyword = {music experience, cultural identity, music teaching, curriculum of musical culture and art} }

Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::


  • MLA - Modern Language Abstracts
  • MLA INTERNATIONAL BIBLIOGRAPHY, New York, USA EBSCO Publishing, Editoral Department, Massachusetts, USA Emerald Management Reviews database, United Kingdom Ulrich Serials Analysis System, USA Hrčak – Portal znanstvenih časopisa RH





Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font