Pregled bibliografske jedinice broj: 926443
UČENJE I POUČAVANJE GLAZBE U 21. STOLJEĆU: GLAZBA U KONTEKSTU
UČENJE I POUČAVANJE GLAZBE U 21. STOLJEĆU: GLAZBA U KONTEKSTU // Život i škola : časopis za teoriju i praksu odgoja i obrazovanja, LXII (2016), 3; 275-284 (međunarodna recenzija, pregledni rad, znanstveni)
CROSBI ID: 926443 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
UČENJE I POUČAVANJE GLAZBE U 21. STOLJEĆU: GLAZBA
U KONTEKSTU
(Teaching and Learning Music in 21st Century: Music
in Context)
Autori
Seletković, Tomislav ; Šimunović, Zrinka ; Matoš, Nikolina
Izvornik
Život i škola : časopis za teoriju i praksu odgoja i obrazovanja (0044-4855) LXII
(2016), 3;
275-284
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, pregledni rad, znanstveni
Ključne riječi
doživljaj glazbe ; kulturni identitet ; kurikulum glazbene kulture i umjetnosti ; nastava glazbe
(music experience, cultural identity, music teaching, curriculum of musical culture and art)
Sažetak
Cilj je ovoga rada približiti suvremeni pristup učenju i poučavanju, koji se odnosi na kontekstualiziranje glazbe/umjetnosti, pri čemu se djelo ne gleda kao izolirani artefakt, već predstavlja kaleidoskop različitih, jasnih ali i skrivenih, utjecaja ‐ umjetničkih, kulturnih i društvenih. Stoga je zadatak nastave potaknuti učenike na traganje i otkrivanje različitih uloga i utjecaja glazbe i na glazbu u različitim prostorima i vremenima. Glazbena umjetnost, kao i bilo koja druga umjetnost, nije nastala niti se razvijala u vakuumu. Oduvijek je reflektirala mnoštvo konteksta s kojima je bila u suodnosu. Znaju to i kreatori suvremenog kurikuluma nastave glazbe, koji otvaraju prostor učenikovom istraživanju ključnih utjecaja na glazbu u prošlosti i danas. Krećući od same materije, glazbenog djela, učenici opisuju glazbu iz okruženja, šireći se postupno prema globalnim sferama. Upoznaju glazbeno‐stilska razdoblja, vrste glazbe i suvremene žanrove, istovremeno uspoređujući ulogu glazbe i uvjete u kojima se izvodi ili se izvodila, ali i istražujući kako glazbeno‐izražajne sastavnice utječu na jedinstven doživljaj umjetnosti te kako različiti utjecaji oblikuju kulturni identitet. Suočeni s dinamičnim i isprepletenim vezama u suodnosu kultura, učenici prihvaćaju kulturne različitosti i razumiju njihovu koegzistenciju. Povezuju različite tipove znanja i vještina unutar umjetnosi i između njih, preslaguju stavove o umjetnosti i kulturi. Upravo je uočavanje konteksta, prije svega društveno‐ povijesnog i kulturnog, ključno za istinski doživljaj, potpuno razumijevanje i utemeljeno vrednovanje glazbeno‐ umjetničkog stvaralaštva, a to predstavlja jedan od najvažnijih ciljeva nastave.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Interdisciplinarne društvene znanosti, Glazbena umjetnost, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Sveučilište u Slavonskom Brodu
Citiraj ovu publikaciju:
Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::
- MLA - Modern Language Abstracts
- MLA INTERNATIONAL BIBLIOGRAPHY, New York, USA EBSCO Publishing, Editoral Department, Massachusetts, USA Emerald Management Reviews database, United Kingdom Ulrich Serials Analysis System, USA Hrčak – Portal znanstvenih časopisa RH