Pregled bibliografske jedinice broj: 926323
Menadžment troškova nabave u trgovinskim i proizvodnim poduzećima
Menadžment troškova nabave u trgovinskim i proizvodnim poduzećima // Poslovna logistika u suvremenom menadžmentu / Segetlija, Zdenko et al. (ur.).
Osijek: Ekonomski fakultet Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, 2011. str. 79-89 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 926323 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Menadžment troškova nabave u trgovinskim i proizvodnim poduzećima
(Management of procurement costs in commercial (trading) and manufacturing enterprises)
Autori
Stojanović, Slobodan ; Mrvica Mađarac, Sandra
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Poslovna logistika u suvremenom menadžmentu
/ Segetlija, Zdenko et al. - Osijek : Ekonomski fakultet Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, 2011, 79-89
Skup
11. međunarodni znanstveni skup "Poslovna logistika u suvremenom menadžmentu"
Mjesto i datum
Osijek, Hrvatska, 20.10.2011
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
nabavna funkcija, troškovi nabave, upravljanje troškovima nabave
(procurement function, purchasing costs, management of purchasing costs)
Sažetak
Nabavna funkcija je uz prodajnu jedna od najvažnijih funkcija svakog trgovinskog poduzeća. Menadžment u nabavi odnosi se na izbor i broj dobavljača, politiku odnosa s njima, određivanje nabavnih kvota te načina i vrste plaćanja. Razvojem tržišta mijenja se i uloga nabave u odnosima dobavljač-kupac. Nabava više nema samo pasivnu funkciju odabira najpovoljnijeg dobavljača kojem šalje narudžbe, već uspostavlja partnerske odnose s dobavljačima. Ciljevi nabavne funkcije su pravovremena i sigurna dobava, profesionalni odnos s dobavljačima, kvaliteta proizvoda, optimizacija zaliha i smanjenje troškova. Uslijed snažnih konkurentskih pritisaka na tržištima na kojima posluju, a koji ograničavaju mogućnost značajnijeg utjecaja na individualno oblikovanje prodajnih cijena roba i usluga, trgovinska poduzeća su prisiljena pronalaziti odgovarajuće načine smanjenja troškova poslovanja. Jedno od područja poslovanja u kojemu je moguće ostvariti smanjenje troškova jest nabava poduzeća. Kompleksnost poslovanja i tržišnih odnosa utječu na kretanje troškova nabave roba i usluga koji u suvremenim uvjetima čine značajni udio u vrijednosti prodaje trgovinskog poduzeća. U cilju smanjivanja i kontroliranja troškova nabave, poduzeća moraju razvijati i implementirati odgovarajuće sustave upravljanja troškovima. Smanjenje troškova u dijelu nabave moguće je ostvariti na dva ključna područja: na području cijena objekata nabave i na području troškova nabavne funkcije. Tradicionalni pristup upravljanju troškovima nabave, koji je orijentiran na upravljanje cijenama objekata nabave i za koji potrebne informacije osigurava financijsko računovodstvo, ne odgovara stvarnim potrebama poduzeća. Stoga je potrebno razvijati odgovarajuće suvremene modele upravljanja troškovima koji se temelje na informacijama upravljačkog računovodstva i općenito upravljačkih informacijskih sustava, a sve u cilju povećanja profitabilnosti poslovanja trgovinskog poduzeća.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Ekonomija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Veleučilište "Lavoslav Ružička" u Vukovaru