Pregled bibliografske jedinice broj: 926195
Istina, cijela istina i ništa osim istine. Vizualno- antropološka propitivanja etike slike
Istina, cijela istina i ništa osim istine. Vizualno- antropološka propitivanja etike slike // Život umjetnosti, 98 (2016), 1; 12-21 (podatak o recenziji nije dostupan, pregledni rad, stručni)
CROSBI ID: 926195 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Istina, cijela istina i ništa osim istine. Vizualno-
antropološka propitivanja etike slike
(The truth, the whole truth and nothing but the truth.
Visual anthropology’s inquiry into image ethics)
Autori
Vene, Lea
Izvornik
Život umjetnosti (0514-7794) 98
(2016), 1;
12-21
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, pregledni rad, stručni
Ključne riječi
etika ; slika ; Drugi ; reprezentacija ; vizualna antropologija ; fotografija ; film
(ethics ; image ; the Others ; representation ; visual anthropology ; photography ; film)
Sažetak
U eseju The Ethics of Image Making ; or, „They’re Going to Put Me in the Movies. They’re Going to Make a Big Star Out of Me” Jay Ruby razmatra potencijalne etičke probleme koji proizlaze iz (ne)opravdanog korištenja ljudima i ljudskim sudbinama u cilju stvaranja naizgled realističnih i prepoznatljivih slika/reprezentacija Drugih. Donedavno su pasivni subjekti preuzimali isključivo fiksirane i nametnute pozicije kako bi bili transformirani u estetske objekte i objekte znanstvenih studija koje su mahom odobravane pod izlikom stručnih znanstvenih istraživanja za zajednički napredak ili umjetničkih projekata vrijednih estetskog uživanja i divljenja. S obzirom na to da je naivna pretpostavka o kameri koja nikad ne laže odavno napuštena, a dokumentarno ne podrazumijeva objektivno, kojim se vrijednostima i profesionalnim obvezama prema fotografiranima/ snimljenima onda vode fotografi i filmaši? Imaju li umjetnici drugačije moralne ovlasti od znanstvenika ili fotoreportera? Kako objasniti raskol između reprezentacija Drugih i njihove vlastite slike o sebi? Ako se uzima nečija svakodnevica kako bi se konstruirao osobni umjetnički stav, gdje je potrebno povući liniju između aktualnosti života subjekata i estetskih težnji umjetnika? Upravo su ova pitanja ključna za preslagivanje vlastitih motiva i namjera, metoda rada i reprezentacijskog konteksta te paralelno osluškivanje Drugog s kojim se nužno gradi uzajamni odnos.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Etnologija i antropologija, Filmska umjetnost (filmske, elektroničke i medijske umjetnosti pokretnih slika), Likovne umjetnosti
POVEZANOST RADA
Citiraj ovu publikaciju:
Časopis indeksira:
- Web of Science Core Collection (WoSCC)
- Arts & Humanities Citation Index (A&HCI)
- SCI-EXP, SSCI i/ili A&HCI
- Scopus