Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 925932

Uloga kritičkog/refleksivnog mišljenja stručnjaka u obrazovanju odraslih - filozofija i obrazovanje odraslih


Brčić Kuljiš, Marita
Uloga kritičkog/refleksivnog mišljenja stručnjaka u obrazovanju odraslih - filozofija i obrazovanje odraslih // Doprinos razvoju kurikuluma namijenjenih stručnjacima u obrazovanju odraslih / Koludrović, Morana ; Brčić Kuljiš, Marita (ur.).
Zagreb: Hrvatsko andragoško društvo (HAD), 2016. str. 115-127


CROSBI ID: 925932 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Uloga kritičkog/refleksivnog mišljenja stručnjaka u obrazovanju odraslih - filozofija i obrazovanje odraslih
(The role of critical / reflective thinking of adult education professionals - Philosophy and adult education)

Autori
Brčić Kuljiš, Marita

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Poglavlja u knjigama, stručni

Knjiga
Doprinos razvoju kurikuluma namijenjenih stručnjacima u obrazovanju odraslih

Urednik/ci
Koludrović, Morana ; Brčić Kuljiš, Marita

Izdavač
Hrvatsko andragoško društvo (HAD)

Grad
Zagreb

Godina
2016

Raspon stranica
115-127

ISBN
9789539881168

Ključne riječi
Refleksivno mišljenje ; kritičko mišljenje ; obrazovanje odraslih
(Critical thinking ; reflective thinking ; adult education)

Sažetak
Svaka forma i razina obrazovanja pa tako i obrazovanje odraslih, bez sumnje, zahtjeva određene filozofske aspekte. Filozofija sama po sebi je obrazovna. Ako se osvrnemo na same početke razvoja filozofskog mišljenja (npr. Sokrat) onda nam obrazovni aspekt filozofije postaje još jasniji. Filozofija sebe gradi postavljanjem pitanja 'zašto?', a to pitanje je uvijek početak obrazovanja jer je ono, isto kao i filozofija, traganje, razotkrivanje i promišljanje. Sve to ulazi u obrazovni proces tražeći od sudionika/polaznika razotkrivanje dubljeg smisla, a samim time i razumijevanje svega novoga što se nazire na obrazovnom horizontu. Temelj takvog pristupu sadržan je u procesu razvijanja, njegovanja i poticanja refleksivnog mišljenja. To je bez sumnje glavni cilj u nastavi filozofije. O tome je početkom 20. stoljeća pisao veliki filozof (odgoja) John Dewey. Obzirom da refleksivno mišljenje dovodi u pitanje i ispituje, ili testira temeljna vjerovanja ili uvjerenja, ono je samo po sebi edukativno. Refleksivno mišljenje se, kako ćemo vidjeti, oslanja na kritičko mišljenje (stvaranjem dispozicija da se misli na logički konzistentan način) ; razboritost, ali i onu dimenziju imaginacije bez koje filozofsko obrazovanje ne bi bilo smisleno. Kao takvo ono je zasigurno nezaobilazni aspekt u profesionalnom usavršavanju stručnjaka u obrazovanju odraslih. Osim toga svi mi imamo nekakvu životnu, osobnu odnosno radnu filozofiju kojom se vodimo, a koja svojim sustavom vrijednosti oblikuje i usmjerava naša ponašanja, utječe na naše odluke i definira naše ciljeve. Radna filozofija odnosno osobna radna filozofija se definira kao kategorizaciju individualnih vjerovanja, vrijednosti i stavova u procesu obrazovanja. Obzirom na pluralizam mišljenja i sustava vrijednosti jasno je kako postoji i određeni pluralizam radnih osobnih filozofija. U ovom radu ćemo prvo sažeto predstaviti koncepciju kritičkog-refleksivnog mišljenja, zatim napravit komparativnu analizu studijskih programa s ciljem razotkrivanja položaja predmeta i međupredmetnih tema koje se odnose na filozofiju, a na kraju dodatno pojasniti zašto su filozofski predmeti i sadržaji neophodni u obrazovanju odraslih.

Izvorni jezik
Hrvatski, engleski

Znanstvena područja
Filozofija



POVEZANOST RADA


Projekti:
EK-ESF-HR.3.1.15-0014 - Izrada standarda zanimanja i standarda kvalifikacije stručnjaka za obrazovanje odraslih - unapređivanje kvalitete u visokom obrazovanju uz primjenu Hrvatskog kvalifikacijskog okvira (Brčić Kuljiš, Marita, EK - Unapređivanje kvalitete u visokom obrazovanju uz primjenu Hrvatskog kvalifikacijskog okvira) ( CroRIS)

Profili:

Avatar Url Marita Brčić Kuljiš (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Brčić Kuljiš, Marita
Uloga kritičkog/refleksivnog mišljenja stručnjaka u obrazovanju odraslih - filozofija i obrazovanje odraslih // Doprinos razvoju kurikuluma namijenjenih stručnjacima u obrazovanju odraslih / Koludrović, Morana ; Brčić Kuljiš, Marita (ur.).
Zagreb: Hrvatsko andragoško društvo (HAD), 2016. str. 115-127
Brčić Kuljiš, M. (2016) Uloga kritičkog/refleksivnog mišljenja stručnjaka u obrazovanju odraslih - filozofija i obrazovanje odraslih. U: Koludrović, M. & Brčić Kuljiš, M. (ur.) Doprinos razvoju kurikuluma namijenjenih stručnjacima u obrazovanju odraslih. Zagreb, Hrvatsko andragoško društvo (HAD), str. 115-127.
@inbook{inbook, author = {Br\v{c}i\'{c} Kulji\v{s}, Marita}, year = {2016}, pages = {115-127}, keywords = {Refleksivno mi\v{s}ljenje, kriti\v{c}ko mi\v{s}ljenje, obrazovanje odraslih}, isbn = {9789539881168}, title = {Uloga kriti\v{c}kog/refleksivnog mi\v{s}ljenja stru\v{c}njaka u obrazovanju odraslih - filozofija i obrazovanje odraslih}, keyword = {Refleksivno mi\v{s}ljenje, kriti\v{c}ko mi\v{s}ljenje, obrazovanje odraslih}, publisher = {Hrvatsko andrago\v{s}ko dru\v{s}tvo (HAD)}, publisherplace = {Zagreb} }
@inbook{inbook, author = {Br\v{c}i\'{c} Kulji\v{s}, Marita}, year = {2016}, pages = {115-127}, keywords = {Critical thinking, reflective thinking, adult education}, isbn = {9789539881168}, title = {The role of critical / reflective thinking of adult education professionals - Philosophy and adult education}, keyword = {Critical thinking, reflective thinking, adult education}, publisher = {Hrvatsko andrago\v{s}ko dru\v{s}tvo (HAD)}, publisherplace = {Zagreb} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font