Pregled bibliografske jedinice broj: 925932
Uloga kritičkog/refleksivnog mišljenja stručnjaka u obrazovanju odraslih - filozofija i obrazovanje odraslih
Uloga kritičkog/refleksivnog mišljenja stručnjaka u obrazovanju odraslih - filozofija i obrazovanje odraslih // Doprinos razvoju kurikuluma namijenjenih stručnjacima u obrazovanju odraslih / Koludrović, Morana ; Brčić Kuljiš, Marita (ur.).
Zagreb: Hrvatsko andragoško društvo (HAD), 2016. str. 115-127
CROSBI ID: 925932 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Uloga kritičkog/refleksivnog mišljenja
stručnjaka u obrazovanju odraslih - filozofija
i obrazovanje odraslih
(The role of critical / reflective thinking of
adult education professionals - Philosophy and
adult education)
Autori
Brčić Kuljiš, Marita
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Poglavlja u knjigama, stručni
Knjiga
Doprinos razvoju kurikuluma namijenjenih stručnjacima u obrazovanju odraslih
Urednik/ci
Koludrović, Morana ; Brčić Kuljiš, Marita
Izdavač
Hrvatsko andragoško društvo (HAD)
Grad
Zagreb
Godina
2016
Raspon stranica
115-127
ISBN
9789539881168
Ključne riječi
Refleksivno mišljenje ; kritičko mišljenje ; obrazovanje odraslih
(Critical thinking ; reflective thinking ; adult education)
Sažetak
Svaka forma i razina obrazovanja pa tako i obrazovanje odraslih, bez sumnje, zahtjeva određene filozofske aspekte. Filozofija sama po sebi je obrazovna. Ako se osvrnemo na same početke razvoja filozofskog mišljenja (npr. Sokrat) onda nam obrazovni aspekt filozofije postaje još jasniji. Filozofija sebe gradi postavljanjem pitanja 'zašto?', a to pitanje je uvijek početak obrazovanja jer je ono, isto kao i filozofija, traganje, razotkrivanje i promišljanje. Sve to ulazi u obrazovni proces tražeći od sudionika/polaznika razotkrivanje dubljeg smisla, a samim time i razumijevanje svega novoga što se nazire na obrazovnom horizontu. Temelj takvog pristupu sadržan je u procesu razvijanja, njegovanja i poticanja refleksivnog mišljenja. To je bez sumnje glavni cilj u nastavi filozofije. O tome je početkom 20. stoljeća pisao veliki filozof (odgoja) John Dewey. Obzirom da refleksivno mišljenje dovodi u pitanje i ispituje, ili testira temeljna vjerovanja ili uvjerenja, ono je samo po sebi edukativno. Refleksivno mišljenje se, kako ćemo vidjeti, oslanja na kritičko mišljenje (stvaranjem dispozicija da se misli na logički konzistentan način) ; razboritost, ali i onu dimenziju imaginacije bez koje filozofsko obrazovanje ne bi bilo smisleno. Kao takvo ono je zasigurno nezaobilazni aspekt u profesionalnom usavršavanju stručnjaka u obrazovanju odraslih. Osim toga svi mi imamo nekakvu životnu, osobnu odnosno radnu filozofiju kojom se vodimo, a koja svojim sustavom vrijednosti oblikuje i usmjerava naša ponašanja, utječe na naše odluke i definira naše ciljeve. Radna filozofija odnosno osobna radna filozofija se definira kao kategorizaciju individualnih vjerovanja, vrijednosti i stavova u procesu obrazovanja. Obzirom na pluralizam mišljenja i sustava vrijednosti jasno je kako postoji i određeni pluralizam radnih osobnih filozofija. U ovom radu ćemo prvo sažeto predstaviti koncepciju kritičkog-refleksivnog mišljenja, zatim napravit komparativnu analizu studijskih programa s ciljem razotkrivanja položaja predmeta i međupredmetnih tema koje se odnose na filozofiju, a na kraju dodatno pojasniti zašto su filozofski predmeti i sadržaji neophodni u obrazovanju odraslih.
Izvorni jezik
Hrvatski, engleski
Znanstvena područja
Filozofija
POVEZANOST RADA
Projekti:
EK-ESF-HR.3.1.15-0014 - Izrada standarda zanimanja i standarda kvalifikacije stručnjaka za obrazovanje odraslih - unapređivanje kvalitete u visokom obrazovanju uz primjenu Hrvatskog kvalifikacijskog okvira (Brčić Kuljiš, Marita, EK - Unapređivanje kvalitete u visokom obrazovanju uz primjenu Hrvatskog kvalifikacijskog okvira) ( CroRIS)
Profili:
Marita Brčić Kuljiš
(autor)