Pregled bibliografske jedinice broj: 925853
Odnos nastavnik-učenik: sličnosti i razlike s obzirom na dob učenika te efekti na učenje
Odnos nastavnik-učenik: sličnosti i razlike s obzirom na dob učenika te efekti na učenje // Odnosi u školi: prilozi za pedagogiju odnosa / Bilić, Vesna ; Bašić, Slavica (ur.).
Zagreb: Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2016. str. 98-133
CROSBI ID: 925853 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Odnos nastavnik-učenik: sličnosti i razlike s obzirom na dob učenika te efekti na učenje
(Teacher-student relationship: similarities and differences with reference to the pupil's age and studying effects)
Autori
Šimić Šašić, Slavica
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Poglavlja u knjigama, ostalo
Knjiga
Odnosi u školi: prilozi za pedagogiju odnosa
Urednik/ci
Bilić, Vesna ; Bašić, Slavica
Izdavač
Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu
Grad
Zagreb
Godina
2016
Raspon stranica
98-133
ISBN
978-953-8115-04-3
Ključne riječi
pozitivan odnos nastavnik-učenik, negativan odnos nastavnik-učenik, školsko postignuće, prilagodba u školi, učeniku usmjeren pristup, konstruktivističko učenje
(positive teacher-student relationship, negative teacher-student relationship, academic achievement, school adjustment, student-centered approach, constructivist learning)
Sažetak
Kvaliteta odnosa između nastavnika i učenika kao dimenzija razredne interakcije pokazala je značajnu povezanost s učeničkim socijalnim funkcioniranjem, ponašajnim problemima, angažmanom u učenju i akademskim postignućem. Utjecaj odnosa nastavnika i učenika na prilagodbu u školi dugotrajan je pa se smatra da utječe na cjelokupan razvoj učenika. Osim toga, odnos nastavnik - učenik djeluje kao zaštitni čimbenik kod različitih rizičnih faktora, odnosno emocionalna podrška nastavnika može biti važna u smanjenju razlika u postignuću učenika s visokim i onih s niskim rizikom od školskog neuspjeha. Kvaliteta odnosa ovisi i o nekim obilježjima učenika (npr. spol, dob, socioekonomski status, temperament), ali i nastavnika (spol, iskustvo). Ta obilježja mogu modificirati odnos nastavnik - učenik te izazvati različite efekte na školsko postignuće. Odnos nastavnik - učenik proučava se unutar nekoliko teorijskih okvira koji prate razvojne promjene i potrebe učenika, kao što su teorija privrženosti, motivacijski i socijalno- kulturalni pristup, pa se onda i operacionalizira na donekle različite načine. Skupina autora na čelu s Wubbelsom (Wubbels i sur., 1988) primijenila je pristup komunikacijskih sustava na razredni kontekst promatrajući razrednu interakciju iz perspektive interpersonalnih odnosa i ponudila jedinstven okvir za mjerenje odnosa nastavnik - učenik na različitim razinama obrazovanja. Cilj je ovog rada prikazati sličnosti i razlike u prirodi odnosa nastavnika i učenika na različitim razinama obrazovanja (od predškolske do visokoškolske razine) i njegove efekte na različite ishode učenja. Pozitivan odnos nastavnik - učenik povezan je s optimalnim, holističkim učenjem koje se temelji na humanističkom obrazovanju i konstruktivističkom, učeniku usmjerenom pristupu, stoga će se u radu ukazati na mogućnosti praktične primjene rezultata dobivenih u znanstvenim istraživanjima ovog područja.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija, Pedagogija, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)