Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 925853

Odnos nastavnik-učenik: sličnosti i razlike s obzirom na dob učenika te efekti na učenje


Šimić Šašić, Slavica
Odnos nastavnik-učenik: sličnosti i razlike s obzirom na dob učenika te efekti na učenje // Odnosi u školi: prilozi za pedagogiju odnosa / Bilić, Vesna ; Bašić, Slavica (ur.).
Zagreb: Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2016. str. 98-133


CROSBI ID: 925853 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Odnos nastavnik-učenik: sličnosti i razlike s obzirom na dob učenika te efekti na učenje
(Teacher-student relationship: similarities and differences with reference to the pupil's age and studying effects)

Autori
Šimić Šašić, Slavica

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Poglavlja u knjigama, ostalo

Knjiga
Odnosi u školi: prilozi za pedagogiju odnosa

Urednik/ci
Bilić, Vesna ; Bašić, Slavica

Izdavač
Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu

Grad
Zagreb

Godina
2016

Raspon stranica
98-133

ISBN
978-953-8115-04-3

Ključne riječi
pozitivan odnos nastavnik-učenik, negativan odnos nastavnik-učenik, školsko postignuće, prilagodba u školi, učeniku usmjeren pristup, konstruktivističko učenje
(positive teacher-student relationship, negative teacher-student relationship, academic achievement, school adjustment, student-centered approach, constructivist learning)

Sažetak
Kvaliteta odnosa između nastavnika i učenika kao dimenzija razredne interakcije pokazala je značajnu povezanost s učeničkim socijalnim funkcioniranjem, ponašajnim problemima, angažmanom u učenju i akademskim postignućem. Utjecaj odnosa nastavnika i učenika na prilagodbu u školi dugotrajan je pa se smatra da utječe na cjelokupan razvoj učenika. Osim toga, odnos nastavnik - učenik djeluje kao zaštitni čimbenik kod različitih rizičnih faktora, odnosno emocionalna podrška nastavnika može biti važna u smanjenju razlika u postignuću učenika s visokim i onih s niskim rizikom od školskog neuspjeha. Kvaliteta odnosa ovisi i o nekim obilježjima učenika (npr. spol, dob, socioekonomski status, temperament), ali i nastavnika (spol, iskustvo). Ta obilježja mogu modificirati odnos nastavnik - učenik te izazvati različite efekte na školsko postignuće. Odnos nastavnik - učenik proučava se unutar nekoliko teorijskih okvira koji prate razvojne promjene i potrebe učenika, kao što su teorija privrženosti, motivacijski i socijalno- kulturalni pristup, pa se onda i operacionalizira na donekle različite načine. Skupina autora na čelu s Wubbelsom (Wubbels i sur., 1988) primijenila je pristup komunikacijskih sustava na razredni kontekst promatrajući razrednu interakciju iz perspektive interpersonalnih odnosa i ponudila jedinstven okvir za mjerenje odnosa nastavnik - učenik na različitim razinama obrazovanja. Cilj je ovog rada prikazati sličnosti i razlike u prirodi odnosa nastavnika i učenika na različitim razinama obrazovanja (od predškolske do visokoškolske razine) i njegove efekte na različite ishode učenja. Pozitivan odnos nastavnik - učenik povezan je s optimalnim, holističkim učenjem koje se temelji na humanističkom obrazovanju i konstruktivističkom, učeniku usmjerenom pristupu, stoga će se u radu ukazati na mogućnosti praktične primjene rezultata dobivenih u znanstvenim istraživanjima ovog područja.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Psihologija, Pedagogija, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Sveučilište u Zadru

Profili:

Avatar Url Slavica Šimić Šašić (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Šimić Šašić, Slavica
Odnos nastavnik-učenik: sličnosti i razlike s obzirom na dob učenika te efekti na učenje // Odnosi u školi: prilozi za pedagogiju odnosa / Bilić, Vesna ; Bašić, Slavica (ur.).
Zagreb: Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2016. str. 98-133
Šimić Šašić, S. (2016) Odnos nastavnik-učenik: sličnosti i razlike s obzirom na dob učenika te efekti na učenje. U: Bilić, V. & Bašić, S. (ur.) Odnosi u školi: prilozi za pedagogiju odnosa. Zagreb, Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, str. 98-133.
@inbook{inbook, author = {\v{S}imi\'{c} \v{S}a\v{s}i\'{c}, Slavica}, year = {2016}, pages = {98-133}, keywords = {pozitivan odnos nastavnik-u\v{c}enik, negativan odnos nastavnik-u\v{c}enik, \v{s}kolsko postignu\'{c}e, prilagodba u \v{s}koli, u\v{c}eniku usmjeren pristup, konstruktivisti\v{c}ko u\v{c}enje}, isbn = {978-953-8115-04-3}, title = {Odnos nastavnik-u\v{c}enik: sli\v{c}nosti i razlike s obzirom na dob u\v{c}enika te efekti na u\v{c}enje}, keyword = {pozitivan odnos nastavnik-u\v{c}enik, negativan odnos nastavnik-u\v{c}enik, \v{s}kolsko postignu\'{c}e, prilagodba u \v{s}koli, u\v{c}eniku usmjeren pristup, konstruktivisti\v{c}ko u\v{c}enje}, publisher = {U\v{c}iteljski fakultet Sveu\v{c}ili\v{s}ta u Zagrebu}, publisherplace = {Zagreb} }
@inbook{inbook, author = {\v{S}imi\'{c} \v{S}a\v{s}i\'{c}, Slavica}, year = {2016}, pages = {98-133}, keywords = {positive teacher-student relationship, negative teacher-student relationship, academic achievement, school adjustment, student-centered approach, constructivist learning}, isbn = {978-953-8115-04-3}, title = {Teacher-student relationship: similarities and differences with reference to the pupil's age and studying effects}, keyword = {positive teacher-student relationship, negative teacher-student relationship, academic achievement, school adjustment, student-centered approach, constructivist learning}, publisher = {U\v{c}iteljski fakultet Sveu\v{c}ili\v{s}ta u Zagrebu}, publisherplace = {Zagreb} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font