Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 925720

Pripovjedna sposobnost dvojezične djevojčice: prikaz slučaja


Trtanj, Ivana
Pripovjedna sposobnost dvojezične djevojčice: prikaz slučaja // Dijete i jezik danas - razvoj pismenosti u materinskom i inom jeziku Flegar, Željka ; Majdenić, Valentina ; Moritz, Ivana (ur.).Osijek, : Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, 72.str.
Osijek, Hrvatska, 2017. str. 72-72 (predavanje, međunarodna recenzija, sažetak, znanstveni)


CROSBI ID: 925720 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Pripovjedna sposobnost dvojezične djevojčice: prikaz slučaja
(Narrative ability of a bilingual girl: a case study)

Autori
Trtanj, Ivana

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni

Skup
Dijete i jezik danas - razvoj pismenosti u materinskom i inom jeziku Flegar, Željka ; Majdenić, Valentina ; Moritz, Ivana (ur.).Osijek, : Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, 72.str.

Mjesto i datum
Osijek, Hrvatska, 01.12.2017. - 02.12.2017

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija

Ključne riječi
pripovjedni diskurs, pripovjedna sposobnost, dvojezičnost, makrostukturna analiza, predškolska dob
(narrative discourse, narrative ability, bilingual, macrostructural analysis, pre-school age)

Sažetak
Diskursno znanje, uključujući i ono pripovjedno, prepoznato je kao jedno od sedam kritičnih čimbenika koji izravno ili neizravno utječu na jezik i razumijevanje pročitanoga teksta te je dobar pokazatelj za različitosti u čitalačkim postignućima svakoga pojedinog djeteta (Snow, 2002.). Način na koji djeca strukturiraju priče pokazuje nam koliko je dijete razumjelo priču, ali i koje mogućnosti za organiziranje slijeda jezičnih sekvenci u jednu sadržajno povezanu cjelinu dijete posjeduje. U ovom radu prikazat će se proizvodnja i razumijevanje priče petogodišnjakinje koja je od rođenja izložena materinskom hrvatskom te engleskom jeziku. Pripovjedna je sposobnost dvojezične djevojčice elicitirana dvama načinima – pričanjem priče i prepričavanjem priče, koji su popraćeni pitanjima o razumijevanju za oba jezika. Makrostruktura je proizvedenih priča analizirana s obzirom na elemente strukture priče, strukturalnu složenost te riječi koje izražavaju unutarnja stanja. Istraživačka pitanja usmjerena na međujezičnu usporedbu uključuju sljedeće: koliko se dječja pripovjedna sposobnost razlikuje u dvama jezicima s obzirom na makrostrukturu, riječi koje izražavaju unutarnja stanja i vrstu zadatka, koje makrostrukturne sastavnice i riječi koje izražavaju unutarnja stanja najbolje razlikuju proizvodnju u prvom i drugom jeziku te koliko struktura priče i riječi koje izražavaju unutarnja stanja variraju kao funkcija sadržaja priče i elicitirajućega zadatka. Istraživanje će ponuditi nove dokaze o pripovjednoj sposobnosti dvojezične djece.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Filologija



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, Osijek

Profili:

Avatar Url Ivana Trtanj (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Trtanj, Ivana
Pripovjedna sposobnost dvojezične djevojčice: prikaz slučaja // Dijete i jezik danas - razvoj pismenosti u materinskom i inom jeziku Flegar, Željka ; Majdenić, Valentina ; Moritz, Ivana (ur.).Osijek, : Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, 72.str.
Osijek, Hrvatska, 2017. str. 72-72 (predavanje, međunarodna recenzija, sažetak, znanstveni)
Trtanj, I. (2017) Pripovjedna sposobnost dvojezične djevojčice: prikaz slučaja. U: Dijete i jezik danas - razvoj pismenosti u materinskom i inom jeziku Flegar, Željka ; Majdenić, Valentina ; Moritz, Ivana (ur.).Osijek, : Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, 72.str..
@article{article, author = {Trtanj, Ivana}, year = {2017}, pages = {72-72}, keywords = {pripovjedni diskurs, pripovjedna sposobnost, dvojezi\v{c}nost, makrostukturna analiza, pred\v{s}kolska dob}, title = {Pripovjedna sposobnost dvojezi\v{c}ne djevoj\v{c}ice: prikaz slu\v{c}aja}, keyword = {pripovjedni diskurs, pripovjedna sposobnost, dvojezi\v{c}nost, makrostukturna analiza, pred\v{s}kolska dob}, publisherplace = {Osijek, Hrvatska} }
@article{article, author = {Trtanj, Ivana}, year = {2017}, pages = {72-72}, keywords = {narrative discourse, narrative ability, bilingual, macrostructural analysis, pre-school age}, title = {Narrative ability of a bilingual girl: a case study}, keyword = {narrative discourse, narrative ability, bilingual, macrostructural analysis, pre-school age}, publisherplace = {Osijek, Hrvatska} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font