Pregled bibliografske jedinice broj: 925193
Bajka u knjiţevnom i jezičnom odgoju i obrazovanju
Bajka u knjiţevnom i jezičnom odgoju i obrazovanju, 2017., diplomski rad, diplomski, Filozofski fakultet u Rijeci, Rijeka
CROSBI ID: 925193 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Bajka u knjiţevnom i jezičnom odgoju i obrazovanju
(Fairy Tale in Language Education and Literary Education)
Autori
Stupičić, Dorja
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Filozofski fakultet u Rijeci
Mjesto
Rijeka
Datum
12.07
Godina
2017
Stranica
56
Mentor
Banov, Estela
Ključne riječi
Bajka, nastava, pedagoški pristup, psihološki pristup, metodički pristup, lingvostilistički pristup, književnoteorijski pristup.
(Fairytale, teaching, pedagogical approach, psychological approach, methodological approach, linguistic approach, literary-theoretical approach.)
Sažetak
Rad proučava različite pristupe bajci kao književnoj vrsti i te pristupe pokušava smjestiti u kontekst nastave u osnovnoj školi. Bajka se u ovome istraživanju proučava s pedagoškog, psihološkog, metodičkog, lingvostilističkog i književnoteorijskog motrišta. Svi ti pristupi imaju svoj odraz u nastavi, ali su prilagođeni učeničkom uzrastu, mogućnostima i potrebama. Ovaj rad uzima u obzir način na koji se ti pristupi prilagođavaju i zašto. Da bi se dublje ulazilo u proučavanje pristupa bajci prvo je potrebno definirati samu bajku i smjestiti je u književnoteorijski kontekst. Zbog toga se naglasak prvotno stavlja na teoriju bajke, na odnos vrsta bajki: narodne i umjetničke, klasične i moderne. Potom se analizira Nastavni plan i program za osnovnu školu tražeći u njemu sve što je povezano s bajkom kako bi se uvidjelo njezino kretanje po vertikali odgoja i obrazovanja u osnovnoj školi. Imajući u vidu teorijsko određenje bajke i analizu pojave bajke u vertikalnome slijedu, sintetizirat će se te dvije odrednice i dublje ulaziti u svaki pristup bajci posebno te analizirati odraz svakog pristupa u nastavi. Iznimka je psihološki pristup čiji se odraz ne analizira u nastavi jer je u bliskoj vezi s odgojnim pristupom, što će se u radu također razjasniti.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Filologija
POVEZANOST RADA