Pregled bibliografske jedinice broj: 925076
Stavovi i preferencije potrošača prema lokalno proizvedenoj hrani
Stavovi i preferencije potrošača prema lokalno proizvedenoj hrani, 2017., diplomski rad, preddiplomski, Agronomski fakultet, Zagreb
CROSBI ID: 925076 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Stavovi i preferencije potrošača prema lokalno proizvedenoj hrani
(Consumers attitudes and preferences towards locally produced food)
Autori
Borović, Darija
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, preddiplomski
Fakultet
Agronomski fakultet
Mjesto
Zagreb
Datum
30.06
Godina
2017
Stranica
31
Mentor
Mesić, Željka
Ključne riječi
lokalna hrana, stavovi i preferencije, anketno ispitivanje, SPSS
(local food, attitudes and preferences, survey, SPSS)
Sažetak
Cilj istraživanja je utvrditi tko su potrošači lokalno proizvedene hrane, te za njih relevantne značajke lokalne hrane. Također, u radu će se ispitati stavovi potrošača o lokalnoj hrani, potrošačke preferencije te njihovo ponašanje u kupnji i potrošnji lokalne hrane. Online anketno ispitivanje provedeno je na uzorku od 402 ispitanika s područja Republike Hrvatske. Više od polovice ispitanika je upoznato sa značenjem pojma lokalno proizvedene hrane pri tome je definiraju kao hranu proizvedenu u blizini mjesta življenja koja je proizvedena i prodana unutar usko određenog geografskog područja (do 60km udaljenosti). Visok udio ispitanika poistovjećuje lokalnu hranu s tradicionalnom hranom, te je definiraju kao tradicionalnu hranu ili jelo tipično za neki lokalitet ili područje. Većina ispitanika lokalno proizvedenu hranu kupuje nekoliko puta mjesečno i to najčešće na gradskim tržnicama i izravno od proizvođača. Najviše potrošača kupuje lokalno proizvedeno voće i povrće, jaja, mlijeko i mliječne proizvode te meso i mesne prerađevine. Najviše potrošača kupuje lokalnu hranu jer je smatraju svježijom, ukusnijom, kvalitetnijom i zdravijom. Ujedno, za takvu hranu u najvećem broju ispitanici su spremni platiti 10-20% više nego za onu koja nije proizvedena lokalno. Ispitanici se najviše slažu s izjavom kako kupnjom lokalne hrane pomažu malim proizvođačima, pozitivno utječu na lokalnu ekonomiju i otvaranje novih i očuvanje postojećih radnih mjesta u ruralnim područjima. Kroz razne kampanje o važnosti konzumacije ovakve hrane, edukacijama i podizanjem svijesti o lokalno proizvedenoj hrani i njenom utjecaju na zdravlje moguća je njena veća zastupljenost na tržištu hrane. Rezultati ovog istraživanja daju smjernice proizvođačima i trgovcima lokalne hrane za kreiranje novih marketinških strategija kojima će povećati zadovoljstvo potrošača na predmetnom tržištu
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Poljoprivreda (agronomija), Ekonomija