Pregled bibliografske jedinice broj: 925036
Pokušaj identificiranja zdravstvenih problema u odnosu na samoprocjenu zdravstvenog stanja učenika viših razreda osnovne škole
Pokušaj identificiranja zdravstvenih problema u odnosu na samoprocjenu zdravstvenog stanja učenika viših razreda osnovne škole // 25. godišnja konfeencija hrvatskih psihologa "Psihologija u promociji i zaštiti ljudskih prava i društvene pravednosti" : Sažeci priopćenja / Ćubela Adorić, Vera ; .Franc, Renata ; Kalebić Maglica, Barbara ; Nakić Radoš, Sandra (ur.).
Zadar: Hrvatsko psihološko društvo (HPD), 2017. str. 142-142 (predavanje, domaća recenzija, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 925036 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Pokušaj identificiranja zdravstvenih problema u odnosu na samoprocjenu zdravstvenog stanja učenika viših razreda osnovne škole
(An attempt to identify health problems related to the self-assessment of the health status of pupils of higher grades of elementary school)
Autori
Lugović, Gina
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Izvornik
25. godišnja konfeencija hrvatskih psihologa "Psihologija u promociji i zaštiti ljudskih prava i društvene pravednosti" : Sažeci priopćenja
/ Ćubela Adorić, Vera ; .Franc, Renata ; Kalebić Maglica, Barbara ; Nakić Radoš, Sandra - Zadar : Hrvatsko psihološko društvo (HPD), 2017, 142-142
ISBN
978-953-55079-6-3
Skup
Godišnja konferencija hrvatskih psihologa "Psihologija u promociji i zaštiti ljudskih prava i društvene pravednosti" (25 ; 2017)
Mjesto i datum
Zadar, Hrvatska, 08.11.2017. - 11.11.2017
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
djeca, zdravlje, promocija zdravlja djece
(children, health, promotion of children's health)
Sažetak
Zdravlje je pojam koji, unatoč definicijama Svjetske zdravstvene organizacije i lokalnih politika zdravstva (nacionalnih strategija), svaka osoba doživljava individualno, osobno i drugačije, različito s obzirom na spol, dob, osobno zdravstveno stanje i stanje zdravlja osoba u okruženju u kojem živi. Na osnovi teorija bolesti (biopsihosocijalna teorija), psihodijagnostičkih instrumenata (psihosomatski simptomi, zdravstveni lokus kontrole), zakonskih propisa (Nacionalna strategija razvoja zdravstva, Nacionalna strategija za prava djece, Zakon o pravima pacijenata), programa (Bolnice prijatelji djece), udruga civilnog društva (Društvo naša djeca), zdravstvenih institucija (primarna, sekundarna i tercijarna zdravstvena zaštita i zdravstveni zavodi) želi se prikazati odnos sustava prema djeci i ne/mogućnosti djece da odaberu zdravlje. Promociju zdravlja i salutogenezu javne politike zdravstva još uvijek nedovoljno promoviraju i dojam je da se „podupiru" bolesti jer daju više „koristi" (dijete ne ide u školu, a roditelj potvrđuje zdravstveno stanje). U ovom izlaganju bit će prikazani istraživanje čiji je cilj bio identificirati učenike sa zdravstvenim problemima (stanjima i bolestima) i usporediti te podatke sa samoprocjenama zdravstvenog statusa. Istraživanje je provedeno na 160 učenika viših razreda osnovne škole primjenom Upitnika psihosomatskih simptoma (PSS, Vulić-Prtorić, 2005). Prikazani su odgovori na tri dopunska pitanja Upitnika PSS: procjena vlastitog zdravstvenog statusa, težina simptoma (radi kojih može biti potreban odlazak liječniku) i uvid učenika u opće zdravstveno stanje i bolesti od kojih eventualno boluje. Oko 23% učenika navelo je da boluju od neke bolesti, uključujući alergije (16 učenika), astmu (6 učenika), šum na srcu (2 učenika), a pojedini učenici naveli su i sljedeće bolesti: alergija na pelud ; alergije i bronhitis ; alergije, astma i grčenje mišića ; astma i alergiju ; astma i anemija ; astma, alergija, konjuktivitis i dermatitis ; problemi sa štitnjačom i alergije ; bronhitis, GERB ; gastritis ; skolioza i bolovi u koljenu. Istodobno 44, 4% svih ispitanih učenika smatra da im je zdravlje odlično, 40% vrlo dobro, 15% osrednje, a 0, 6% smatra da je zdravlje loše. Zbog zdravstvenih problema liječniku se obratilo 40, 6% ispitanih. Dobiveni rezultati pokazuju nesklad samoprocjene zdravstvenog stanja i bolesti. S obzirom na to da je samo 23, 1% učenika navelo zdravstvena stanja i bolesti, očekivalo bi se da više od 44, 4% učenika procijeni svoje zdravlje odličnim. Pri procjeni vlastitog zdravlja, učenici možda ne razlikuju bolesti od prolaznih zdravstvenih stanja (prehlade, gripe, temperature). Potrebno je promovirati zdravlje i aktivnu kontrolu zdravlja sustavnim djelovanjem u dječjim okruženjima (obitelj, obrazovne i zdravstvene ustanove). Očita je potreba veće zastupljenosti psihologa u promociji zdravlja, posebice u promicanju znanja i razumijevanja zdravlja i bolesti.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Veleučilište u Šibeniku