Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 924945

Doprinos učeničkoga temperamenta i interpersonalnoga ponašanja nastavnika u objašnjenju samopoštovanja i školskoga uspjeha učenika


Šimić Šašić, Slavica
Doprinos učeničkoga temperamenta i interpersonalnoga ponašanja nastavnika u objašnjenju samopoštovanja i školskoga uspjeha učenika // Školski vjesnik, 66 (2017), 3; 403-422 (međunarodna recenzija, prethodno priopćenje, znanstveni)


CROSBI ID: 924945 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Doprinos učeničkoga temperamenta i interpersonalnoga ponašanja nastavnika u objašnjenju samopoštovanja i školskoga uspjeha učenika
(The contribution of student temperament and teacher interpersonal behavior in explaining student self-esteem and school success)

Autori
Šimić Šašić, Slavica

Izvornik
Školski vjesnik (0037-654X) 66 (2017), 3; 403-422

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, prethodno priopćenje, znanstveni

Ključne riječi
interpersonalna ponašanja nastavnika, samopoštovanje, školski uspjeh, temperament
(academic achievement, teacher’s interpersonal behavior, self-esteem, temperament)

Sažetak
Cilj je istraživanja bio ispitati doprinos temperamenta učenika i interpersonalnoga ponašanja nastavnika u objašnjenju samopoštovanja i školskoga uspjeha učenika. U istraživanju je sudjelovalo 189 učenika 7. i 8. razreda osnovne škole, prosječne dobi trinaest i pol godina. Rezultati pokazuju da su temperament i nastavnička interpersonalna ponašanja povezani sa samopoštovanjem i školskim uspjehom. Samostalni doprinos temperamenta učenika u objašnjenju samopoštovanja (36%) i školskoga uspjeha (20%) veći je nego doprinos ponašanja nastavnika (5% i 8%), što znači da su dimenzije temperamenta kao karakteristike učenika snažniji prediktori samopoštovanja i školskoga uspjeha. Rezultati su pokazali da učenici s višom razinom samokontrole imaju više samopoštovanje, bolji opći školski uspjeh i interakciju s nastavnikom procjenjuju pozitivnije. U skladu s očekivanjima, različita ponašanja nastavnika prediktori su samopoštovanja i školskoga uspjeha u učenika različite razine samokontrole. Rezultati ukazuju na važnu ulogu učeničkoga temperamenta, ali i nastavničkih interpersonalnih ponašanja u objašnjenju samopoštovanja i školskoga uspjeha učenika.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Psihologija, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Sveučilište u Zadru

Profili:

Avatar Url Slavica Šimić Šašić (autor)

Poveznice na cjeloviti tekst rada:

hrcak.srce.hr hrcak.srce.hr

Citiraj ovu publikaciju:

Šimić Šašić, Slavica
Doprinos učeničkoga temperamenta i interpersonalnoga ponašanja nastavnika u objašnjenju samopoštovanja i školskoga uspjeha učenika // Školski vjesnik, 66 (2017), 3; 403-422 (međunarodna recenzija, prethodno priopćenje, znanstveni)
Šimić Šašić, S. (2017) Doprinos učeničkoga temperamenta i interpersonalnoga ponašanja nastavnika u objašnjenju samopoštovanja i školskoga uspjeha učenika. Školski vjesnik, 66 (3), 403-422.
@article{article, author = {\v{S}imi\'{c} \v{S}a\v{s}i\'{c}, Slavica}, year = {2017}, pages = {403-422}, keywords = {interpersonalna pona\v{s}anja nastavnika, samopo\v{s}tovanje, \v{s}kolski uspjeh, temperament}, journal = {\v{S}kolski vjesnik}, volume = {66}, number = {3}, issn = {0037-654X}, title = {Doprinos u\v{c}eni\v{c}koga temperamenta i interpersonalnoga pona\v{s}anja nastavnika u obja\v{s}njenju samopo\v{s}tovanja i \v{s}kolskoga uspjeha u\v{c}enika}, keyword = {interpersonalna pona\v{s}anja nastavnika, samopo\v{s}tovanje, \v{s}kolski uspjeh, temperament} }
@article{article, author = {\v{S}imi\'{c} \v{S}a\v{s}i\'{c}, Slavica}, year = {2017}, pages = {403-422}, keywords = {academic achievement, teacher’s interpersonal behavior, self-esteem, temperament}, journal = {\v{S}kolski vjesnik}, volume = {66}, number = {3}, issn = {0037-654X}, title = {The contribution of student temperament and teacher interpersonal behavior in explaining student self-esteem and school success}, keyword = {academic achievement, teacher’s interpersonal behavior, self-esteem, temperament} }

Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::


  • LISA: Library and Information Science Abstracts
  • LLBA: Linguistics and Language Behavior Abstracts
  • MLA - Modern Language Abstracts
  • HRČAK





Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font