Pregled bibliografske jedinice broj: 924870
Procjena unosa povrća u osnovnoškolske djece
Procjena unosa povrća u osnovnoškolske djece, 2017., diplomski rad, diplomski, Prehrambeno-biotehnološki fakultet, Zagreb
CROSBI ID: 924870 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Procjena unosa povrća u osnovnoškolske djece
(Assessment of vegetable intake in primary school children)
Autori
Blažanin, Anamaria
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Prehrambeno-biotehnološki fakultet
Mjesto
Zagreb
Datum
21.09
Godina
2017
Stranica
43
Mentor
Keser, Irena
Ključne riječi
djeca, povrće, prehrambene smjernice, prehrambeni unos, školski obrok
(children, vegetables, dietary guidelines, dietary intake, school meal)
Sažetak
S obzirom na važnost pravilne prehrane za fizički i mentalni razvoj tijekom djetinjstva, cilj ovoga rada bio je procijeniti prehrambeni unos školske djece u dvije osnovne škole tijekom jedne školske godine analizom školskih jelovnika. Skupina povrća je izdvojena i detaljno proučena, jer adekvatan unos povrća pomaže u prevenciji kroničnih bolesti, jer je povrće važan izvor vitamina, mineralnih tvari i vlakana u prehrani. Rad je obuhvatio školske jelovnike za školsku djecu od 1. do 4. razreda, a podaci su analizirani u računalnom programu Prehrana. Prehrambeni unos energije i hranjivih tvari te unos povrća su uspoređivani unutar iste škole s obzirom na sezonu jesen/zima i proljeće/ljeto te između dvije osnovne škole. Analiza rezultata je utvrdila statistički značajnu razliku u unosu natrija (p=0, 006) i magnezija (p=0, 021) između sezona u osnovnoj školi 1. Rezultati su pokazali da postoji statistički značajna razlika u unosu skupine crvenog i narančastog povrća (p=0, 002) te skupine ostalog povrća (p=0, 044) između dvije osnovne škole. U obje osnovne škole prosječan dnevni unos povrća je manji s obzirom na preporuke, što je također utvrđeno i za prosječan dnevni unos energije i vlakana.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Nutricionizam