Pregled bibliografske jedinice broj: 924853
Razvoj menadžera u održivom turizmu: zašto, kada, kako?
Razvoj menadžera u održivom turizmu: zašto, kada, kako? // Zbornik radova 3. Međunarodne znanstveno- stručne konferencije „Izazovi današnjice: održivi obalni i pomorski turizam“ / Cavrić, B. ; Rimac, B. ; Zlatović, D. (ur.).
Šibenik: Veleučilište u Šibeniku, 2017. str. 358-367 (predavanje, domaća recenzija, cjeloviti rad (in extenso), ostalo)
CROSBI ID: 924853 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Razvoj menadžera u održivom turizmu: zašto, kada, kako?
(Developing sustainable tourism manager: why, when, how?)
Autori
Lugović, G. ; Zubčić, O.
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), ostalo
Izvornik
Zbornik radova 3. Međunarodne znanstveno- stručne konferencije „Izazovi današnjice: održivi obalni i pomorski turizam“
/ Cavrić, B. ; Rimac, B. ; Zlatović, D. - Šibenik : Veleučilište u Šibeniku, 2017, 358-367
Skup
3rd International Scientific and Professional Conference The Challenges of Today: „Sustainable coastal and maritime tourism“
Mjesto i datum
Šibenik, Hrvatska, 12.10.2017. - 14.10.2017
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
menadžer, menadžerske vještine, socijalne vještine, komunikacija, održivi razvoj
(manager, managerial skills, social skills, communication, sustainable development)
Sažetak
Uspješnost menadžmenta ovisi o vještinama i osobinama menadžera, moderatorima i posredni¬cima koji znanja i vještine koriste organizirajući rad, a odgovornošću pretvaraju planove i politike organizacije u funkcionalne aktivnosti u cilju postizanja željenih ciljeva. Menadžer utječe na ponašanje i aktivnosti zaposlenika osobnim i interpersonalnim vještinama. Razvoj menadžera prolazi faze profesionalnog obrazovanja kontinuiranim procesom upoznavanja s radom, uvođe¬njem u rad, odnosno profesionalnom adaptacijom i profesionalnim usavršavanjem i stjecanjem profesionalnog majstorstva. Menadžment ima različite potrebe: najniža razina menadžmenta ima potrebu za tehničkim znanjima, srednja razina za znanjima o ljudima, a najviša razina za konceptualnim znanjima. Osobne vještine menadžera zahtijevaju upravljanje vremenom i vje¬štinu delegiranja. Interpersonalne vještine uključuju vještinu razvijanja dobrih odnosa i suradnje, povjerenja i inspiriranja zaposlenika. Važne osobine menadžera su sposobnost izražavanja em¬patije, emocionalna inteligencija, davanje povratne informacije, komunikacijske vještine slušanja i pregovaranja. Rađaju li se ljudi s karakteristikama menadžera ili ih stječu obrazovanjem i život¬nim iskustvom, zašto je razvoj menadžera bitan za održivi razvoj? Cilj rada je istražiti razlike stavova i ponašanja menadžera od predškolske dobi do sadašnjeg obrazovanja studenata i zaposlenih menadžera. Istraživanje je provedeno anonimnom anketom na uzorku zaposlenih menadžera i studenata preddiplomskih i diplomskog specijalističkog stručnog studija Veleučilišta u Šibeniku. Na osnovu rezultata istraživanja dobili smo različiti profil odgovora zaposlenih menadžera i studenata. Karizma lidera, motivatora i vođe je preduvjet obavljanja menadžerskog posla. Uspješni me¬nadžer posjeduje osobine poput organiziranosti, pozitivnog uzora, razvijenih socijalnih vještina, vještinu rješavanja sukoba bez obzira na dužinu radnog staža. Budući menadžer već u osnovnoj školi upravlja svojim vremenom i odgovoran je, a u srednjoj školi ima razvijene vještine slušanja i empatije. Bez dispozicija za socijalne vještine menadžer može biti uspješan samo u tehničkom i proceduralnom smislu, ali u najvažnijem dijelu poslovanja, komunikaciji i odnosu sa zaposleni¬cima i suradnicima u sustavu održivog razvoja, menadžer, posebice u današnje vrijeme, najvje¬rojatnije neće postići značajan uspjeh i rezultate.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Ekonomija, Psihologija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Veleučilište u Šibeniku