Pregled bibliografske jedinice broj: 924150
Cjeloživotno obrazovanje turističkih vodiča s ciljem podizanja kvalitete usluge u turizmu Republike Hrvatske
Cjeloživotno obrazovanje turističkih vodiča s ciljem podizanja kvalitete usluge u turizmu Republike Hrvatske // Obrazovanje za poduzetništvo, 7 (2017), 1; 161-177 (podatak o recenziji nije dostupan, prethodno priopćenje, znanstveni)
CROSBI ID: 924150 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Cjeloživotno obrazovanje turističkih vodiča s ciljem podizanja kvalitete usluge u turizmu Republike Hrvatske
(Lifelong learning of tour guides in order to increase the quality of services in Croatian tourism)
Autori
Gregorić, Marina ; Somođi, Đurđa ; Obadić, Lea
Izvornik
Obrazovanje za poduzetništvo (1849-7845) 7
(2017), 1;
161-177
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, prethodno priopćenje, znanstveni
Ključne riječi
cjeloživotno obrazovanje ; kvaliteta usluge ; turistički vodiči ; turizam
(lifelong learning ; quality of service ; tour guides ; tourism)
Sažetak
Turistički vodič može se definirati kao osoba koja vodi posjetitelje na jeziku njihovog izbora i interpretira kulturnu i prirodnu baštinu na području za koje posjeduje kvalifikaciju u obliku iskaznice koju su priznale odgovarajuće vlasti. U Republici Hrvatskoj ne postoji kontinuirano usavršavanje za turističke vodiče, kao ni oblik cjeloživotnog obrazovanja koji bi im pomogao da sustavno stječu nova znanja i vještine kojima bi unaprijedili kvalitetu pružene usluge u turizmu. Nakon što polože Seminar za turističke vodiče koji se provodi prema Zakonu o pružanju usluga u turizmu NN 68/07, 88/10, 30/14, 89/14, 152/14 pročišćen tekst od 30. 12. 2014., turistički vodiči više nisu obvezni pratiti određene promjene iz područja turizma, kulture, postavljanja novih spomenika, obilježavanja novih značajnih povijesnih reminiscencija u destinaciji, kao ni sudjelovati u stručnim edukacijama kojima bi nadograđivali svoje znanje, usvajali nova znanja o vođenju specijaliziranih grupa turista, podizali svijesti o putovanju i turizmu održivim pitanjima i načelima turizma, poboljšali svoju kvalitetu vođenja i efikasnost, usavršavali strane jezike, kao i niz drugih spoznaja o vještinama vođenja turističkih grupa. Cilj je ovoga rada istražiti temeljne probleme s kojima se susreću turistički vodiči u Republici Hrvatskoj, koliko je njih nakon položenog seminara posjetilo neku od radionica za usavršavanje vođenja te postoji li njihov interes za stjecanje novih znanja i vještina preko akademije za turističke vodiče u kojoj bi se, uz znanstvenike i stručnjake iz raznih područja i disciplina, organizirali tečajevi, edukacije, seminari i savjetovanja te stručna studijska putovanja radi upoznavanja i povezivanja s vodičima drugih zemalja, stjecanja novih ideja, navika i kulturne razmjene. Ovaj oblik stjecanja znanja provodio bi se principima cjeloživotnog učenja. Metodologija korištena u izradi ovoga rada temelji se na kvantitativnoj metodi distribucijom upitnika turističkim vodičima, metodi analize, sinteze, deskripcije i povijesnoj metodi. Anketni upitnik distribuiran je na 624 ispitanika od čega se 106 vratilo popunjenih. Temeljeni zaključci ovoga rada upućuju na interes i potrebu ispitanika za zajedničkom institucijom cjeloživotnog obrazovanja u kojoj bi se stjecala nova iskustva, izmjenjivala postojeća i unaprjeđivala kvaliteta i razvoj turističkih vodiča.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Ekonomija, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)
Napomena
Rad je prezentiran na 6. Međunarodnoj konferenciji o učenju za poduzetništvo - ICEL ; 27.10.2016. u Zagrebu
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Međimursko veleučilište u Čakovcu,
Visoka škola za ekonomiju, poduzetništvo i upravljanje Nikola Šubić Zrinski, Zagreb
Profili:
Marina Gregorić
(autor)