Pregled bibliografske jedinice broj: 924128
Prilagodba jezičnih vježbi za učenike s poteškoćama čitanja i pisanja
Prilagodba jezičnih vježbi za učenike s poteškoćama čitanja i pisanja // VIII. međunarodna naučno-stručna konferencija Unapređenje kvalitete života djece i mladih : Tematski zbornik
Aranđelovac, Srbija, 2017. str. 505-520 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 924128 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Prilagodba jezičnih vježbi za učenike s poteškoćama čitanja i pisanja
(Adaptation of language excercises for pupils with reading and writing difficulties)
Autori
Krumes, Irena ; Makarević, Lidija
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
VIII. međunarodna naučno-stručna konferencija Unapređenje kvalitete života djece i mladih : Tematski zbornik
/ - , 2017, 505-520
Skup
Međunarodna naučno-stručna konferencija Unapređenje kvalitete života djece i mladih (8 ; 2017)
Mjesto i datum
Aranđelovac, Srbija, 2018
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
disleksija, materinski jezik, jezične vježbe, poteškoće čitanja i pisanja
(dyslexia, maternal language, language exercises, reading and writing difficulties)
Sažetak
Rad se bavi prilagodbom usmenih i pismenih vježbi za učenike s rizičnim faktorima za disleksiju u mlađim razredima osnovne škole. S obzirom da se kod većine učenika s ovim specifičnim teškoćama dijagnoza disleksije određuje do trećega razreda, rad učitelja u redovitoj nastavi može utjecati na kvalitetu učenja i života jednog učenika ili manje skupine takve djece s poteškoćama. U Hrvatskoj do danas ne postoji dovoljno pripremljenih materijala koji bi učiteljima pomogli u redovitom programu u radu s djecom koja zahtijevaju individualizirani pristup u području čitanja i pisanja na satu materinskoga jezika. Dosadašnja istraživanja pokazuju da je djece s faktorima za disleksiju do 10%, a učitelji se na visokoškolskim ustanovama nesustavno pripremaju za prilagođen način rada. Isto tako ne postoji sustavna edukacija učitelja o specifičnim teškoćama čitanja i pisanja. Kako bismo unaprijedili položaj učenika s poteškoćama čitanja i pisanja na satu materinskoga jezika, proveli smo akcijsko istraživanje u jednom razredu osnovne škole. Cilj nam je bio obogatiti redovitu nastavu i usmjeriti je na kvalitetniju integraciju učenika s poteškoćama. Odabrali smo i prilagodili pismene i usmene jezične vježbe koje su se primjenjivale u radu s učenikom s dijagnosticiranom disleksijom. Istraživanje je uključivalo i prikupljanje drugih vrsta podataka anketiranjem učitelja i defektologa, a potom i studenata učiteljskih studija. Rezultati su istraživanja pokazali da se prilagođenim nastavnim materijalima i odgovarajućim pismenim i usmenim vježbama može utjecati na promjenu ponašanja učenika s poteškoćama, brže i kvalitetnije usvajanje znanja, a time i na bolju integraciju učenika u razredu.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Filologija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, Osijek
Profili:
Irena Krumes
(autor)