Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 924128

Prilagodba jezičnih vježbi za učenike s poteškoćama čitanja i pisanja


Krumes, Irena; Makarević, Lidija
Prilagodba jezičnih vježbi za učenike s poteškoćama čitanja i pisanja // VIII. međunarodna naučno-stručna konferencija Unapređenje kvalitete života djece i mladih : Tematski zbornik
Aranđelovac, Srbija, 2017. str. 505-520 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)


CROSBI ID: 924128 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Prilagodba jezičnih vježbi za učenike s poteškoćama čitanja i pisanja
(Adaptation of language excercises for pupils with reading and writing difficulties)

Autori
Krumes, Irena ; Makarević, Lidija

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni

Izvornik
VIII. međunarodna naučno-stručna konferencija Unapređenje kvalitete života djece i mladih : Tematski zbornik / - , 2017, 505-520

Skup
Međunarodna naučno-stručna konferencija Unapređenje kvalitete života djece i mladih (8 ; 2017)

Mjesto i datum
Aranđelovac, Srbija, 2018

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija

Ključne riječi
disleksija, materinski jezik, jezične vježbe, poteškoće čitanja i pisanja
(dyslexia, maternal language, language exercises, reading and writing difficulties)

Sažetak
Rad se bavi prilagodbom usmenih i pismenih vježbi za učenike s rizičnim faktorima za disleksiju u mlađim razredima osnovne škole. S obzirom da se kod većine učenika s ovim specifičnim teškoćama dijagnoza disleksije određuje do trećega razreda, rad učitelja u redovitoj nastavi može utjecati na kvalitetu učenja i života jednog učenika ili manje skupine takve djece s poteškoćama. U Hrvatskoj do danas ne postoji dovoljno pripremljenih materijala koji bi učiteljima pomogli u redovitom programu u radu s djecom koja zahtijevaju individualizirani pristup u području čitanja i pisanja na satu materinskoga jezika. Dosadašnja istraživanja pokazuju da je djece s faktorima za disleksiju do 10%, a učitelji se na visokoškolskim ustanovama nesustavno pripremaju za prilagođen način rada. Isto tako ne postoji sustavna edukacija učitelja o specifičnim teškoćama čitanja i pisanja. Kako bismo unaprijedili položaj učenika s poteškoćama čitanja i pisanja na satu materinskoga jezika, proveli smo akcijsko istraživanje u jednom razredu osnovne škole. Cilj nam je bio obogatiti redovitu nastavu i usmjeriti je na kvalitetniju integraciju učenika s poteškoćama. Odabrali smo i prilagodili pismene i usmene jezične vježbe koje su se primjenjivale u radu s učenikom s dijagnosticiranom disleksijom. Istraživanje je uključivalo i prikupljanje drugih vrsta podataka anketiranjem učitelja i defektologa, a potom i studenata učiteljskih studija. Rezultati su istraživanja pokazali da se prilagođenim nastavnim materijalima i odgovarajućim pismenim i usmenim vježbama može utjecati na promjenu ponašanja učenika s poteškoćama, brže i kvalitetnije usvajanje znanja, a time i na bolju integraciju učenika u razredu.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Filologija



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, Osijek

Profili:

Avatar Url Irena Krumes (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Krumes, Irena; Makarević, Lidija
Prilagodba jezičnih vježbi za učenike s poteškoćama čitanja i pisanja // VIII. međunarodna naučno-stručna konferencija Unapređenje kvalitete života djece i mladih : Tematski zbornik
Aranđelovac, Srbija, 2017. str. 505-520 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
Krumes, I. & Makarević, L. (2017) Prilagodba jezičnih vježbi za učenike s poteškoćama čitanja i pisanja. U: VIII. međunarodna naučno-stručna konferencija Unapređenje kvalitete života djece i mladih : Tematski zbornik.
@article{article, author = {Krumes, Irena and Makarevi\'{c}, Lidija}, year = {2017}, pages = {505-520}, keywords = {disleksija, materinski jezik, jezi\v{c}ne vje\v{z}be, pote\v{s}ko\'{c}e \v{c}itanja i pisanja}, title = {Prilagodba jezi\v{c}nih vje\v{z}bi za u\v{c}enike s pote\v{s}ko\'{c}ama \v{c}itanja i pisanja}, keyword = {disleksija, materinski jezik, jezi\v{c}ne vje\v{z}be, pote\v{s}ko\'{c}e \v{c}itanja i pisanja}, publisherplace = {Aran\djelovac, Srbija} }
@article{article, author = {Krumes, Irena and Makarevi\'{c}, Lidija}, year = {2017}, pages = {505-520}, keywords = {dyslexia, maternal language, language exercises, reading and writing difficulties}, title = {Adaptation of language excercises for pupils with reading and writing difficulties}, keyword = {dyslexia, maternal language, language exercises, reading and writing difficulties}, publisherplace = {Aran\djelovac, Srbija} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font