Pregled bibliografske jedinice broj: 924119
„Mi smo si nekako kliknule”: Sunčana strana mentoriranja u profesionalnoj socijalizaciji mladih znanstvenika
„Mi smo si nekako kliknule”: Sunčana strana mentoriranja u profesionalnoj socijalizaciji mladih znanstvenika // Narativi o profesionalnoj socijalizaciji mladih znanstvenika / Ledić, Jasminka ; Brajdić Vuković, Marija (ur.).
Rijeka: Filozofski fakultet Sveučilišta u Rijeci, 2017. str. 155-196
CROSBI ID: 924119 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
„Mi smo si nekako kliknule”: Sunčana strana mentoriranja u profesionalnoj socijalizaciji mladih znanstvenika
("Somehow, we just clicked": Bright side of mentoring in the professional socialisation of young researchers)
Autori
Ledić, Jasminka
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Poglavlja u knjigama, znanstveni
Knjiga
Narativi o profesionalnoj socijalizaciji mladih znanstvenika
Urednik/ci
Ledić, Jasminka ; Brajdić Vuković, Marija
Izdavač
Filozofski fakultet Sveučilišta u Rijeci
Grad
Rijeka
Godina
2017
Raspon stranica
155-196
ISBN
978-953-7975-56-2
Ključne riječi
mentoriranje, profesionalna socijalizacija, mladi znanstvenici
(mentoring, professional socialisation, junior researchers)
Sažetak
Posljednje, šesto poglavlje knjige pod naslovom „Mi smo si nekako kliknule: Sunčana strana mentoriranja u profesionalnoj socijalizaciji mladih znanstvenika” autorice Jasminke Ledić, bavi se ključnom temom u profesionalnoj socijalizaciji svakog mladog znanstvenika – iskustvom mentoriranja. Ovim iskustvom, u pokušaju dohvaćanja biti/esencije fenomena iskustva mentoriranja, rad se bavi iz fenomenološkog očišta, i to kroz analizu tog iskustva na tri razine – disciplinarnoj, organizacijskoj i osobnoj razini. Kroz tematsku analizu podataka iz 21 provedenog intervjua, autorica kao najvažnije iznosi uvide da pripadnost znanstvenom području nije presudna za poimanje mentorovog znanstvenog ugleda te da stupanj podrške mladim znanstvenicima također nije povezan sa znanstvenim područjem, da institucije visokog obrazovanja nisu angažirane u kreiranju institucionalnih strategija mentoriranja, što rezultira mnoštvom različitih pristupa i praksi, a da su odnos s mentorom i briga mentora za profesionalni razvoj mladog znanstvenika osobito važan aspekt profesionalne socijalizacije. Autorica rezultate istraživanja povezuje s izazovima mentoriranja uočenima na međunarodnoj i nacionalnoj razini te donosi niz prijedloga koji mogu pomoći u procesu mentoriranja, kao i profesionalne socijalizacije u cjelini, a koji se odnose na dodatna istraživanja, uspostavljanje mehanizama podrške, poticanje alternativnih oblika mentoriranja i promicanje kompetencijskog pristupa u mentoriranju.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Sociologija, Pedagogija, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)