Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 924100

O pristupu vokabularu u nastavi engleskog jezika za pomorce


Plančić, Bisera
O pristupu vokabularu u nastavi engleskog jezika za pomorce // Strani jezici, 33 (2004), 3/4; 281-289 (domaća recenzija, članak, znanstveni)


CROSBI ID: 924100 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
O pristupu vokabularu u nastavi engleskog jezika za pomorce
(Towards Teaching English Vocabulary for Marines)

Autori
Plančić, Bisera

Izvornik
Strani jezici (0351-0840) 33 (2004), 3/4; 281-289

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni

Ključne riječi
engleski pomorski jezik, nastava, vokabular, rječnik, složenice, mape, brainstorming, metafore
(nautical language, vocabulary, dictionaries, derivation, compounds, networks, maps, brainstorming, methaphors)

Sažetak
Razvitak ESP-a u Hrvatskoj počeo je u XIX. st. kada je Nautička škola u Bakru u svoj plan i program uvela proučavanje stručnih pomorskih tekstova. U današnje vrijeme zahtjevi za jezičnu kompetenciju pomoraca umnogome se razlikuju, što treba uzeti u obzir kod realizacije plana i programa za engleski jezik na pomorskim fakultetima. Najveće zahtjeve stavlja se pred nautičare koji osim svoga jezičnog registra moraju poznavati i meteorološki, brodostrojarski, pravni, komercijalni i druge jezične registre. Ne možemo zaobići ni važnost tankera, velikih nosača tereta, plovila na atomski pogon itd. U radu se govori o metodama intenzivnog učenja vokabulara u nastavi ESP-a Pomorskoga fakulteta u Splitu. Pokazane su različite interaktivne vježbe koje potiču studenta na ovladavanje vještinama učenja vokabulara i služenja rječnikom. &bdquo SWOT&rdquo analiza omogućuje studentu samostalno usvajanje znanja, pravljenje plana kojim svoje slabe točke pretvara u prednosti i tako napreduje. Pomoću metode &bdquo derivation race&rdquo student se upoznaje sa značenjem prefiksa i sufiksa, što mu omogućuje proširivanje vokabulara. Tehnikama &bdquo brainstorming&rdquo &bdquo vocabulary networks&rdquo i &bdquo semantic maps&rdquo potiče se aktivnost i individualni ili grupni rad. Za uspješno učenje potrebno je studentima dati kontekst i situaciju relevantnu za prepoznavanje njihovih potreba. U posljednjem poglavlju govori se o čestim metaforama s prijenosom značenja iz pomorskoga engleskoga jezika u hrvatski jezik. Ključne riječi: engleski pomorski jezik, nastava, vokabular, rječnik, složenice, mape, brainstorming.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Filologija



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Pomorski fakultet, Split


Citiraj ovu publikaciju:

Plančić, Bisera
O pristupu vokabularu u nastavi engleskog jezika za pomorce // Strani jezici, 33 (2004), 3/4; 281-289 (domaća recenzija, članak, znanstveni)
Plančić, B. (2004) O pristupu vokabularu u nastavi engleskog jezika za pomorce. Strani jezici, 33 (3/4), 281-289.
@article{article, author = {Plan\v{c}i\'{c}, Bisera}, year = {2004}, pages = {281-289}, keywords = {engleski pomorski jezik, nastava, vokabular, rje\v{c}nik, slo\v{z}enice, mape, brainstorming, metafore}, journal = {Strani jezici}, volume = {33}, number = {3/4}, issn = {0351-0840}, title = {O pristupu vokabularu u nastavi engleskog jezika za pomorce}, keyword = {engleski pomorski jezik, nastava, vokabular, rje\v{c}nik, slo\v{z}enice, mape, brainstorming, metafore} }
@article{article, author = {Plan\v{c}i\'{c}, Bisera}, year = {2004}, pages = {281-289}, keywords = {nautical language, vocabulary, dictionaries, derivation, compounds, networks, maps, brainstorming, methaphors}, journal = {Strani jezici}, volume = {33}, number = {3/4}, issn = {0351-0840}, title = {Towards Teaching English Vocabulary for Marines}, keyword = {nautical language, vocabulary, dictionaries, derivation, compounds, networks, maps, brainstorming, methaphors} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font