Pregled bibliografske jedinice broj: 924100
O pristupu vokabularu u nastavi engleskog jezika za pomorce
O pristupu vokabularu u nastavi engleskog jezika za pomorce // Strani jezici, 33 (2004), 3/4; 281-289 (domaća recenzija, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 924100 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
O pristupu vokabularu u nastavi engleskog jezika za pomorce
(Towards Teaching English Vocabulary for Marines)
Autori
Plančić, Bisera
Izvornik
Strani jezici (0351-0840) 33
(2004), 3/4;
281-289
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
engleski pomorski jezik, nastava, vokabular, rječnik, složenice, mape, brainstorming, metafore
(nautical language, vocabulary, dictionaries, derivation, compounds, networks, maps, brainstorming, methaphors)
Sažetak
Razvitak ESP-a u Hrvatskoj počeo je u XIX. st. kada je Nautička škola u Bakru u svoj plan i program uvela proučavanje stručnih pomorskih tekstova. U današnje vrijeme zahtjevi za jezičnu kompetenciju pomoraca umnogome se razlikuju, što treba uzeti u obzir kod realizacije plana i programa za engleski jezik na pomorskim fakultetima. Najveće zahtjeve stavlja se pred nautičare koji osim svoga jezičnog registra moraju poznavati i meteorološki, brodostrojarski, pravni, komercijalni i druge jezične registre. Ne možemo zaobići ni važnost tankera, velikih nosača tereta, plovila na atomski pogon itd. U radu se govori o metodama intenzivnog učenja vokabulara u nastavi ESP-a Pomorskoga fakulteta u Splitu. Pokazane su različite interaktivne vježbe koje potiču studenta na ovladavanje vještinama učenja vokabulara i služenja rječnikom. &bdquo SWOT&rdquo analiza omogućuje studentu samostalno usvajanje znanja, pravljenje plana kojim svoje slabe točke pretvara u prednosti i tako napreduje. Pomoću metode &bdquo derivation race&rdquo student se upoznaje sa značenjem prefiksa i sufiksa, što mu omogućuje proširivanje vokabulara. Tehnikama &bdquo brainstorming&rdquo &bdquo vocabulary networks&rdquo i &bdquo semantic maps&rdquo potiče se aktivnost i individualni ili grupni rad. Za uspješno učenje potrebno je studentima dati kontekst i situaciju relevantnu za prepoznavanje njihovih potreba. U posljednjem poglavlju govori se o čestim metaforama s prijenosom značenja iz pomorskoga engleskoga jezika u hrvatski jezik. Ključne riječi: engleski pomorski jezik, nastava, vokabular, rječnik, složenice, mape, brainstorming.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Filologija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Pomorski fakultet, Split