Pregled bibliografske jedinice broj: 923999
Loša komunikacija kao liječnička pogreška
Loša komunikacija kao liječnička pogreška // Zbornik radova s međunarodnog kongresa "1. Hrvatski kongres medicinskog prava s međunarodnim sudjelovanjem" / Kurtović-Mišić Anita, Čizmić, Jozo ; Rijavec, Vesna ; Kraljić, Suzana ; ; Mujović Hajrija ; Klarić, Ante ; Cvitković, Miran ; Damjan Korošec, Anđelinović, Šimun ; Vukušić, Ivan (ur.).
Split : Zagreb: Radić, Željko, 2017. str. 445-446 (poster, domaća recenzija, kratko priopćenje, stručni)
CROSBI ID: 923999 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Loša komunikacija kao liječnička pogreška
(Poor Communication as a Medical Mistake)
Autori
Jerončić Tomić, Iris ; Mulić, Rosanda
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, kratko priopćenje, stručni
Izvornik
Zbornik radova s međunarodnog kongresa "1. Hrvatski kongres medicinskog prava s međunarodnim sudjelovanjem"
/ Kurtović-Mišić Anita, Čizmić, Jozo ; Rijavec, Vesna ; Kraljić, Suzana ; ; Mujović Hajrija ; Klarić, Ante ; Cvitković, Miran ; Damjan Korošec, Anđelinović, Šimun ; Vukušić, Ivan - Split : Zagreb : Radić, Željko, 2017, 445-446
ISBN
978-953-8116-16-2
Skup
"1. Hrvatski kongres medicinskog prava s međunarodnim sudjelovanjem
Mjesto i datum
Osijek, Hrvatska, 03.11.2017. - 05.11.2017
Vrsta sudjelovanja
Poster
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
Komunikacija ; informiranost bolesnika ; personalizirana medicina
(Communication ; Patient Information ; Personalized Medicine)
Sažetak
Znanje i umijeće komunikacije preduvjet je djelovanja za mnoge profesije. U zdravstvu je kvalitetna komunikacija s bolesnikom temelj uspješnog liječenja. Izravnim kontaktom moguće je postići zadovoljavajuću suradljivost bolesnika, zadobiti njegovo povjerenje, provesti ga unutar sustava, liječiti i izliječiti. Liječnik mora obavijestiti bolesnika osobno i pravovremeno o svim okolnostima od kojih bi mogla zavisiti njegova odluka o pristanku na liječenje ili odbijanju liječenja. Informacije je liječnik dužan dati bez bolesnikovog traženja i sukladne su priustupu pesonalizirane medicine. Liječnik je dužan obavijestiti bolesnika radi njegove sigurnosti i opasnosti od nastanka štete po njegovo zdravlje. Dobra informiranost je uvjet pristanka na medicinske intervencije, a informirani bolesnici su aktivni sudionici u procesu liječenja i partnerskom odnosu sa zdravstvenim djelatnicima. Kako bismo smanjili mogućnost nastanka pogreške, u cilju očuvanja ugleda struke i zaštite bolesnikovih prava trebali bismo osmisliti i primijeniti obrasce kao i protokol priopćavanja posebno teških vijesti, primjer "Calgary - Cambridge guides". Ovakav pristup mijenja stav bolesnika prema dokumentu kojeg potpisuje i od ironičnog naziva "neinformirani pristanak" postaje stvaran informirani pristanak. Informacije pružaju osjećak kontrole nad događajima tijekom bolesti, a osjećaj kontrole umanjuje strah što bolesniku daje mogućnost da poznatu Hipokratovu rečenicu doživi u novom obliku ; "Neka riječ bude tvoj lijek".
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Javno zdravstvo i zdravstvena zaštita
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Medicinski fakultet, Split,
Pomorski fakultet, Split