Pregled bibliografske jedinice broj: 923659
Analiza tržišnog natjecanja primjenom Huffova modela – primjer trgovačkih centara u naselju Zadru
Analiza tržišnog natjecanja primjenom Huffova modela – primjer trgovačkih centara u naselju Zadru // Geoadria, 22 (2017), 1; 41-64 doi:10.15291/geoadria.1335 (recenziran, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 923659 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Analiza tržišnog natjecanja primjenom Huffova modela – primjer trgovačkih centara u naselju Zadru
(Application of Huff model in analysing market competition – example of shopping centres in the settlement of Zadar)
Autori
Marić, Ivan ; Šiljeg, Ante
Izvornik
Geoadria (1331-2294) 22
(2017), 1;
41-64
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
Huffov model ; tržišni kanibalizam ; tržišne zone ; indeks atraktivnosti
(Huff model, market cannibalism, market zones, attraction index)
Sažetak
Predmet istraživanja rada je tržišno natjecanje između trgovačkih centara u naselju Zadru. Osnovu istraživanja čine prostorni podatci prikupljeni različitim metodama i tehnikama, analizirani primjenom alata geografskoinformacijskog sustava (GIS) uz uvažavanje specifičnih tržišnih zakona. Prema kategorizaciji trgovačkih centara, definirano je šire tržišno područje unutar kojeg je analizirano tržišno natjecanje između trgovačkih centara. Izvođenjem demografskog rastera definirana je gustoća potencijalnih kupaca unutar širega tržišnog područja. Analiza natjecanja uključivala je određivanje tržišnih zona trgovačkih centara, pojavu potencijalnoga tržišnog kanibalizma te definiranje dominantnog centra prema varijabli vjerojatnosti odabira. Tržišne zone određene su na temelju atributa vremena vožnje (min). Metodama terenskog istraživanja, izračunom nelinearne udaljenosti te analizom gustoće trgovačkih centara zaključeno je da se između centara javlja tržišni kanibalizam. U svrhu predviđanja tržišne dominacije, primjenom Huffova modela, izračunate su srednje vrijednosti odabira centara unutar zona preklapanja i širega tržišnog područja. Rezultati Huffova modela potvrđuju tržišnu stvarnost, odnosno da veći broj kupaca unutar zona preklapanja i širega tržišnog područja odabire atraktivniji trgovački centar. Preklapanjem demografskog rastera i Huffova modela kvantificirana je razlika u broju ljudi koji posjećuju atraktivniji trgovački centar.
Izvorni jezik
Hrvatski
Citiraj ovu publikaciju:
Časopis indeksira:
- Web of Science Core Collection (WoSCC)
- Emerging Sources Citation Index (ESCI)
- Scopus
Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::
- GeoRef
- Geoarchive
- Geobase
- Current Geographical Publications
- DOAJ
- EBSCO
- Environmental Sciences
- ERIH Plus
- Aquatic Science & Fisheries Abstracts
- ProQuest