Pregled bibliografske jedinice broj: 923513
Procjena stečenih pedagoških kompetencija učitelja primarnog obrazovanja nakon završenog studija i stručnih usavršavanja
Procjena stečenih pedagoških kompetencija učitelja primarnog obrazovanja nakon završenog studija i stručnih usavršavanja // Módszertani Közlöny, 6 (2016), 1; 32-43 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 923513 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Procjena stečenih pedagoških kompetencija učitelja primarnog obrazovanja nakon završenog studija i stručnih usavršavanja
(Assessment of the acquired pedagogical competencies of teachers of primary education after graduation and professional training)
Autori
Borić, Edita
Izvornik
Módszertani Közlöny (2217-4540) 6
(2016), 1;
32-43
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
pedagoške kompetencije, primarno obrazovanje, kompetentan učitelj, stručno usavršavanje.
(pedagogical competences, primary education, competent teacher, professional training.)
Sažetak
Učitelji moraju trajno usavršavati pedagoške kompetencije u skladu sa suvremenim pedagoškim teorijama didaktike i metodike nastavnog rada. Od kompetentnog učitelja očekuje se da posjeduje specifična stručna znanja te različite pedagoške vještine. Završetkom Učiteljskoga studija studenti stječu različite pedagoške kompetencije potrebne za izvođenje i organiziranje odgoja i obrazovanja učenika primarnog obrazovanja. Suvremeni učitelj treba biti inicijator promjena koji će vršiti kvalitetno u skladu s ciljevima i standardima nastave pa je sustavno stručno usavršavanje prioritet u procesu odgoja i obrazovanja. Stručno usavršavanje učitelja je moguće provoditi i kvalitetnim programima kroz stručne skupove koje organizira AOO. Cilj ovoga istraživanja je ispitati kako učitelji primarnog obrazovanja procjenjuju svoje stečene pedagoške kompetencije nakon završenog studija i stručnih usavršavanja. Uzorak je činilo 150 učitelja primarnog obrazovanja. Sastavljen je upitnik kojim je ispitana procjena učitelja o stečenim pedagoškim kompetencijama nakon završenog studija i stručnih usavršavanja. Istraživanje je provedeno tijekom 2015. Rezultati su pokazali da učitelji primarnog obrazovanja procjenjuju svoje pedagoške kompetencije nakon studija i stručnih usavršavanja dobrima do odličnima. Učitelji iskazuju nedostatak pojedinih pedagoških kompetencija. Svjesni su potrebe za stalnim usavršavanjem pedagoških kompetencija kako bi svoj rad procijenili učinkovitijim i kvalitetnijim.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, Osijek
Profili:
Edita Borić
(autor)