Pregled bibliografske jedinice broj: 923475
Potpomognuta komunikacija u odgoju i obrazovanju djece sa složenim komunikacijskim potrebama
Potpomognuta komunikacija u odgoju i obrazovanju djece sa složenim komunikacijskim potrebama // Knjiga sažetaka s Međunarodne znanstveno stručne konferencije "Inovativnost, kreativnost i poduzetnost u odgojno obrazovnom sustavu" / Vican, Dijana ; Radeka, Igor ; Luketić, Daliborka ; Kramarić Brčić, Matilda (ur.).
Zadar: Sveučilište u Zadru, 2017. str. 29-29 (predavanje, međunarodna recenzija, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 923475 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Potpomognuta komunikacija u odgoju i obrazovanju djece sa složenim komunikacijskim potrebama
(Assisted communication in the education of children with complex communication needs)
Autori
Sunko, Esmeralda
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Izvornik
Knjiga sažetaka s Međunarodne znanstveno stručne konferencije "Inovativnost, kreativnost i poduzetnost u odgojno obrazovnom sustavu"
/ Vican, Dijana ; Radeka, Igor ; Luketić, Daliborka ; Kramarić Brčić, Matilda - Zadar : Sveučilište u Zadru, 2017, 29-29
ISBN
978-953-331-170-8
Skup
Inovativnost, kreativnost poduzetnost u odgojno obrazovnom sustavu
Mjesto i datum
Zadar, Hrvatska, 19.10.2017. - 21.10.2017
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
Inkluzija, djeca s teškoćama u razvoju, djeca s cerebralnom paralizom, poremećaj iz spektra autizma, govorna apraksija, intelektualne teškoće, asistivna i augmentativna tehnologija
(Inclusion, Children with Developmental Disabilities, Children with Cerebral Palsy, Autism Spectrum Disorders, Speech Apraxis, Intellectual Disabilities, Assistive and Augmentative Technology)
Sažetak
Teorijski i inovativni praktični koncepti odgojnih i obrazovnih pristupa djeci s teškoćama u razvoju pronalaze sve veća rješenja u potpomognutoj komunikaciji (hrvatski termin za alternativnnu i augmentativnu komunikaciju). Složene komunikacijske potrebe djece s motoričkim i intelektualnim teškoćama, poremećajem iz spektra autizma i govornom apraksijom posljedica su nemogućnosti upotrebe govornog jezika i/ili prisutnosti teškoća jezičnog razumijevanja. Augmentativna tehnologija kao dio asistivne tehnologije, su nove tehnologije koje stvaraju široki spektar mogućnosti za razvoj usluga djeci sa složenim komunikacijskim potrebama. Njihova upotreba zahtijeva izrazito strukturiran pristup auditivnoj, vizualnoj i kinetičkoj podršci djeci sa složenim komunikacijskim potrebama. U ovom radu prezentirani su primjeri personalizirane inovativne promjene i dopune gotovih programa iz područja alternativne i augmentativne tehnologije prema složenosti potreba djece i učenika sa složenim komunikacijskim potrebama u redovnim vrtićima i školama tijekom dvije godine. Rezultati prikazani praćenjem, upućuju na olakšanu socijalizaciju i poboljšanje komunikacije uz otklanjanje negativnih oblika ponašanja u predškolskim i osnovnoškolskim inkluzivnim uvjetima uz primjenu potpomognute komunikacije.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija